måndag 24 februari 2014

Vem får femöringarna?


I den här asken har lotterna legat och väntat.
Väntat på att jag skulle dra de tre vinnarna till Femöringarna.
Ni ser namnen skymta lite där till höger.


Raija får både rosa och blå kottar!
Grattis! 

 Snäckskalsdalen
och
 Garnkistan

får vardera ett litet paket med blå kottar!

Skriv era namn och adresser till min mail

vardagsgladje@gmail.com

så skickar jag kottarna så fort jag kan.

Här kan du läsa lite om Femöring och även hitta skötselråd.
Har du frågor så svarar jag gärna på dem.
Jag har haft sådana här blommor i flera år
och aldrig misslyckats.
Bara det året när en mus åt upp kottarna!!!

16 kommentarer:

  1. Så kul för er som vann femöringen, ett stort GRATTIS till vinnarna.
    Hälsningar/ Eva

    SvaraRadera
  2. Säger detsamma,, grattis till vinnarna..

    SvaraRadera
  3. Grattis till alla vinnarna! :o)

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinnarna!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Instämmer i gratulationerna och själv tigger jag till mig några hemma hos moster i Västervik!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Gratulerer til de tre heldige.
    Hilsen Irene

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnarna, Karin

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinnarna! Jag är säker på att de lyckas bättre än jag skulle göra;)

    Måndagskvällskram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Nejmen, jisses, vad roligt! Och gissa vad! Jag sitter ju här sedan nån vecka och scannar av alla gamla bilder, både våra och mina föräldrars, och både dia- och pappersbilder och ikväll kom jag till en låda och där hittade jag bilden på mig där jag håller min mormors femöring. Jag skall lägga in den bilden i ett inlägg när mina nyvunna femöringar kommit! Passar bra! Tusen tack! Jag mailar dig nu - så roligt!
    Agneta kram

    p.s. trollhassel förväxlas ofta med ormhassel. Ormhassel är den med "krulliga" grenar, så vilken är det du har. Ormhasselns blommor är lika oansenliga som vanlig hassels, men trollhasseln har dom här fladdriga gula blommorna. Jag blandar jämt ihop dessa två hasslar, men nu har jag tagit redan på vilken som är vilken!

    SvaraRadera
  10. De er jammen meg heldige , sånn som jeg var i fjor da jeg vant kotter hos deg ! Jeg har sådd noen av mine , men de har ikke kommet opp ennå. Snart sikkert.... Fin kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera
  11. Men så roligt och tack :-). Skickar ett mail till dig.

    SvaraRadera
  12. Trevligt för dem som vann, men synd att jag inte var en bland dom.
    Ha en bra dag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  13. Grattis säger jag till de tre lyckliga vinnarna!! Nu kommer det att så småningom blomma fint i många fönster, och allt är din förtjänst!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinnarna
    Ha en bra kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Grattis till de lyckliga vinnarna
    kram Rosa

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!