lördag 15 februari 2014

Jag vill ge bort en femöring!

När jag var liten sjöng jag sången som börjar:
Om pappa ville ge ja en femöring vet mamma
då skulle ja bli så glad, så glad, så glad!
 
Nu vill jag ge dej chansen att få en femöring av mej!
Inte slanten utan små kottar till FEMÖRING!
 
 
 
Här är några bilder på mina FEMÖRINGAR från förra året.
Det börjar vara dags att peta fram de små kottarna nu.
(En uppmaning till er som vann kottar i fjol!)
Nu blir det en utlottning i år igen!
Skriv en kommentar till detta inlägg så deltager du.
Har du ingen blogg så klicka i som anonym.
 
 


Jag drar en vinnare måndagen den 24 februari,
så du har t.o.m nästa söndag på dej att vara med!
Jag drar tre vinnare
och den första jag drar får kottar till både blå och rosa blommor!

Nu ska jag kolla in på Tradera för jag vill så gärna komma över
vita blommor också.

Lycka till!
En trevlig helg 
önskar jag alla som tittar in! 

 

28 kommentarer:

  1. Dom är så fina och min mamma brukar ha sådan i köksfönstret, så det vore kul att pröva lyckan med en egen planta. Ha en bra helg Karin

    SvaraRadera
  2. Å dom är då fina. Påminner om min mamma.
    Klart jag är med :)
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Oj, vågar jag vara med............tänk om jag vinner.....vilket ansvar!
    Men jag tar väl chansen ändå.
    Vill gärna försöka.

    kramkram Anneli

    SvaraRadera
  4. Känner som Anneli, men ändå ett begär efter alla slags blommor så jag prövar lyckan. Femöring och kottar är helt nytt för mig, men spännande.
    Vilken rolig uttlottning!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  5. Spännande med kottar som planteras och blir en vacker blomma. Hoppas vinna några kottar.

    SvaraRadera
  6. Klart att jag vill vara med och vinna "kottar"! För mig är det där en krukväxt som bär med sig barndomsminnen från mormors köksfönster, så det skulle vara roligt att driva upp en egen planta.
    Visste inte ens att det finns vita!
    Önskar dig en fin fortsättning på denna blåsiga lördag!
    kramar M.E

    SvaraRadera
  7. Men så roligt det vore att vinna, femöringar har jag inte sett sen jag var liten.

    SvaraRadera
  8. Så fina de är, klart jag vill vara med på ett hörn och ta chansen att vinna kottar!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Min mor hade en sådan, som många andra också kommenterat att den får en att minnas barndomen.
    Jag vill gärna vara med i utlottningen!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  10. Åhhh...nu hoppas jag verkligen att turen är på min sida!! Har haft Femöringar förr i tiden, men sen hände något...
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Ohhhh, nej, så fina! Min mormor hade alltid sådana och jag minns dom där små kottarna och så roligt jag tyckte det var att sätta dom och sen räkna alla blommorna. Så klart vill jag väldigt gärna vara med i denna utlottning! Så snällt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Hej Bästa Du!

    Tack för så fina kommentarer. Självklart vill jag delta i din utlottning!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  13. men åh så fina, klart jag vill vara med i din utlottning. Ha en fin kväll. Åse

    SvaraRadera
  14. Jag hade sådana femöringar förr. Saknar dem faktiskt !! Så jag vill gärna vara med i din utlottning.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Så spännande - klart jag vill vara med! Den blomman påminner om min barndom och min lilla mamma.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Är gärna med ...hade ju tur förra året .. och de blev så fina ...de har ju vilat nu så får se om ja gfår liv i dom igen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  17. Oj vad många som redan är med och här komma en till! Lilla jag vill också vara med i dragningen. Kramis!

    SvaraRadera
  18. Å ja de er kjempefine og jeg var så heldig å vinne i fjor. Det kom bare opp rosa blomster , så i pr håper jeg å vinne en blå . God ny uke til deg ! Klem

    SvaraRadera
  19. Ja tack jag vill gärna ha en femöring, jag har ingen. Tänk så fattig jag är . . . . .
    Det var för många år sedan jag hade en femöring, varför har jag inte haft dem nu, tror nog tyvärr femöringen blivit bortglömd hos mig. Varför vet jag inte, men femöringen är mycket vacker.

    Man kunde köpa en kola för en femörings peng i slutet på 50-talet, det fanns 1-öres kolor också.
    Ja det blir många minnen av en femöring, både blomman och slanten.
    Må gott kram/ Eva

    SvaraRadera
  20. Jag vill gärna vara med i utlottningen, för någon femöring har jag aldrig haft och den ser jättefin ut.

    SvaraRadera
  21. En sån blomma skulle jag gärna vilja ha. Min mormor hade alltid femöring! Mvh. annemarigabrielsen@gmail.com

    SvaraRadera
  22. Å , de der er jo så fine. Hadde sånne for noen å siden , men så ble det ikke noe knoller i krukken året etter , dessverre. Har ikke sett den i noen blomsterbutikker her heller. Her gikk de under navnet: Brita i skogen.
    Om det er mulig vil jeg gjerne være med i trekningen.
    Hilsen Irene.
    haevense@online.no

    SvaraRadera
  23. Tänkte vara med i utlottningen jag med. Har nog haft en femöring för många år sedan. Vore kul
    Kram Solveig

    SvaraRadera
  24. Hoppas att du hade turen att få tag på vita också! Jag chansar på att det är mer krut i dina kottar än i mina tidigare och vill gärna vara med:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  25. Femöringar hade min mamma alltid förr. Är inte så lätta att få tag på längre. Var till en trädgårdshandel igår men där var det mest pelargonskott. Köpte dock vita klockmalva.
    Är gärna med i din utlottning.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  26. Den sången känner jag också igen! Klart jag vill vara med i din utlottning.
    Hälsningar Eva Persson

    SvaraRadera
  27. Länge sen jag hade en "Femöring" så jag deltar gärna i utlottningen
    Kram Ullaisa
    stortintresse@yahoo.se

    SvaraRadera
  28. Såklart jag vill vara med i utlottningen. Har aldrig haft en femöring så det skulle vara jättekul att prova!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!