torsdag 6 februari 2014

Man väntar aldrig för länge....

   

Det tog ett par veckor innan videkissen jag plockat i skogen slog ut.
Det tar ett par veckor innan vovven blir fri från fängelset.
Det tog hela dagen innan veterinären ringde.
Men bättre sent än aldrig.

Nu har vi fått order om att hålla vovven i schack över helgen också.
Sen kan vi börja med små försiktiga promenader.
Härligt att höra veterinären säga att hon måste ju ha ett drägligt liv.
Hon rullar sig redan i snön så fort hon kommer ut.

Det börjar bli lite otåligt nu.
Energin håller på att rinna över.
Nu ser vi fram emot nästa vecka!
Jag ska viska det i hennes öra...
Nu ska jag förlänga hennes sele, misstänker att hon blivit lite rundare.... 




8 kommentarer:

  1. Så sov du lilla videung, än så är det vinter, gäller inte hemma hos dig!
    Så härligt det ska bli för Julie att få röra på sig igen.
    Här har Melody börjat löpa och vi har precis kommit till Västervik, så nu får vi se om vi kan
    ge hanhundarna här i Småland till vårkänslor!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är enformigt för er lilla gumma. Hon undrar nog vad detta är. Skönt att hon får komma ut och röra på sig snart.

    Nu fick jag ett barndomsminne när jag ser de gosiga videkissbilderna. Jag kommer ihåg att jag plockade såna små och hade dom i en tändsticksask ,tog upp dom och strök dom i gropen ovanför läppen under näsan. Dom var så mjuka :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilka våriga bilder ser verkligen härligt ut med fina kvistar inne, ha det bra kram Karin

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att veterinären äntligen ringde! Och helgen, ja det är ju "bara" några dagar till, det fixar ni! Puss till vovvan och kram till er. Underbara videkissar. Kommer du ihåg förra året att jag fick så stora fina videkissar av min arbetskamrat? I höstas blåste hans fina trädgårdssälg ner så det blir inga mer :-( Kramis!

    SvaraRadera
  5. Oh tänk om jag kunde hitta videkissar !!!!!! Vet inte varför de är så sällsynta just här. Det är ju så fint att sätta ihop med tulpanerna.Vad skönt att det går åt rätt håll med vovven. Min är just nu hos veterinären för koll av de förut såriga munvecken. Vi har jobbat "hårt" med dem och tycker själva att det ser fint ut. Hoppas vi får godkänt. ha en fin helg , förhoppningsvis lite ljusare. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Ååå det er så koselig med Gåsunger , som vi sier her i Norge !!! Jeg holdt på å skrive gåselabber ... hmm jeg er litt trøtt ennå , enda jeg har vært å trent allerede. Her er det hauger og lass med snø , men i dag så regner det ute og det skal være 4-5 varmegrader i helgen . Man kan virkelig merke at dagen har blitt lenger nå , og det er deilig synes jeg. God helg til deg , gubben og lille Julia ! Klem klem

    SvaraRadera
  7. Viska i lilla Julies öra att jag är SÅ glad att hon är på bättringens väg. Snart kan hon ut och njuta av livet igen. KRAM

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!