lördag 1 februari 2014

Konstiga dagar


 
 Det grå ljuset kommer mot mej när jag tittar ut.
 Vilka konstiga dagar det har varit den senaste veckan.
Tunga grå dagar sedan vår vovve blev sjuk.
Trots det grå vädret ser vi nu en klar ljusning.
Nu får vi hålla emot för att hon inte ska springa iväg. 
 
Fasta vardagliga rutiner har bytts ut
 mot att hålla koll på när en liten  vovve
 som sitter i "karantän" behöver bäras ut för att göra sina behov.
Från att ha gått dagliga långpromenader i skogen
har det blivit långa inomhusdagar.

I och för sej har det inte gjort så mycket. 
Jag har inte precis längtat ut till dagar  med yrsnö och minusgrader.
Fast nu börjar det kännas lite enahanda.
 Hur känns det då inte för vovven?
Tåligt ligger hon emellertid där, ofta med nosen utanför spjälorna och tittar.

 På mitt fönsterbord ligger en påbörjad virkning.
Något måste ju hända inomhus medan jag väntar på på bra dagar igen!
Nu har snart sex av de tio fängelsedagarna för Julie gått till ända!
Visst står vi ut Julie!

15 kommentarer:

  1. Så skönt att det finns en ljusning i det tunga. I dag tittade nästan solen fram, men bara nästan.
    Hoppas att det blir riktigt härliga och soliga dagar när Julie kan börja få gå ut igen.
    Har man inte själv haft ett husdjur, så är det svårt att förstå hur man lider och deppar
    när djuren inte mår bra! Hoppas att ni har en bra helg, trots det allt.
    Flera styrkekramar från oss i Skåneland.
    M.E

    SvaraRadera
  2. Åh, det har gått sex dagar nu i alla fall?! Hälften passerad! Bra! Ja, hon är verkligen en riktig kämpe, lillsnuffan! Och duktig som tålmodigt finner sig i att ligga där, jag tror hon förstår varför. Pluttan. Men usch ja vad grått det är idag. Jag avskyr sånt här väder. Massa snö som kom igår och töar bort idag. Inne på konditoriet var en stor brun vattenpöl framför disken... uuhh. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Kanske tur i oturen att det är "skitväder" ute..................lättare att hållas inne i alla fall.
    Stackars lilla vovven, vad duktig hon är som finner sig att vara instängd sådär................

    Inget kul väder nu inte, regn här och slask, slask.

    Ha en fortsatt fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken fin vinterbild, blir nyfiken på din virkning och tycker att du ska visa på bloggen när du är klar. Ha en fin lördagskväll Karin

    SvaraRadera
  5. Stackars vovve. inte lätt att vara sjuk. Tur att det är skruttväder så hon/han kan vila lite och du göra fina virkalster
    kram till er båda/(Y

    SvaraRadera
  6. Snart springer Julia igen, jag tror hon förstår att hon är sjuk, hundar är definitivt inte dumma.
    Vilken fin virkad brudkrona, för det är väl en sådan som jag kan se . . .
    En varm klapp och kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är en ljuslykta! I lackerad metall! Kram

      Radera
  7. Stackars lilla vovven! ;-) Hoppas att hon snart är pigg igen! Inte lätt att se på när älskade husdjur mår dåligt.

    Här är vi insvepta i vinterdimma i dag.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Åh....jag tänker så mycket på lilla Julie. Och på den maktlöshet och frustration ni känner. Styrkekram till er allesamman.

    SvaraRadera
  9. "Efter regn kommer sol!" Det är jag alldeles säker på. Så tapper hon är sötaste Julie. Och du är också tapper och tålmodig. Din bild är så vacker även om den kan tyckas lite grå när man sitter i "karantän" som ni får göra just nu. Och när solen kommer och ljuset återvänder slår nog dina blomterknoppar också ut i vackraste blom.

    Stora varma styrkekramar
    Monika

    SvaraRadera
  10. Så skönt att det verkar gå mot ljusare tider för Julie och då kanske det smittar av sig till oss också. Jag säger också fy vad grått och tungt väder och ikväll dimmigt också. Det lättar upp med en virkning och tvmys i soffhörnet.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    OJ vad jag har missat mycket! Stackars lilla vovven, men gott att läsa att det är på bättringsvägen. Visst är det en liten cockerdam??
    Tandsköterska? jag också! bestämde mitt yrkesval på ungefär samma sätt som du gjorde. Fast jag påverkades en kort period av mina kompisar och skulle bli förskollärare men under praktiken ändrade jag mig och sökte in till skolan i Göteborg och den vägen blev det. Sen fick jag ett besvärligt diskbråck!! och tyvärr gick inte min operation vägen, så min tandsköterskekarriär fick ett abrupt slut.
    Nu ska jag hålla tummen för lilla Julie så att hon blir frisk och glad igen!!

    Kram till er båda från mig!
    lisa

    SvaraRadera
  12. Nä men lilla vovsan. Massa krya på sig kramar och pussar till henne.
    Tack för ditt inlägg hos mig. nä brand är inte skoj. Vi hade för 3,5 år sen, jag var höggravid och vaknade mitt i natten, det luktade, det stod lågor från elskåpet upp i taket. Tur mannen är (vid tillfället) brandman. han släckte elden och behöll sitt lugn. Jag stressad så förmodligen föddes sonen 3 veckor för tidigt pga av min stress. Läskigt. nyligen brann det på en hylla i vardagsrummet. Värmeljus som var boven. Stod lågor upp i taken. mannen va hemma och kunde släcka den. Hylla, vägg och tak förstört. Och nu ytterligare ett värmeljus. Nä som sagt sluteldat. Bara kaminen som tänds just nu.
    Sköt om er och pussa en massa på vovven.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Nu har jag läst ikapp här hos dig.. Lilla voffsingen är dålig förstår jag.. Hoppas hon kryar på sig ordentligt nu och visst klarar ni några dagar till..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Huff ja dagene er blygrå her også , men sikkert litt ekstra grå for dere da. Ojj det ser nydelig ut det du hekler der i så tynnt og fint garn !!! Det blir spennende å se mer av ?!! Fin kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!