måndag 10 februari 2014

Som vanligt igen

Jag älskar att säga de orden. 
Det är som vanligt.
Jag har skrivit om det i tidigare inlägg.
Inga förändringar, inget annorlunda
utan allt är som vanligt.
Även när vardagen är som vanligt, känns det bra.
Grå tråkig vardag kan kännas tråkig
men härlig för allt är som vanligt igen.
Så är det hos oss nu.
En liten vovve som är som vanligt igen.
Hon går ut ensam i trädgården på upptäcksfärd.
Nosar av sitt område.
Skäller utanför ytterdörren när hon vill komma in igen.
Springer runt i huset varv efter varv med 
sitt älskade gosedjur i munnen.


Jag lyckades fånga lite av henne i farten när hon sprang förbi mej i köket.
Med sin älskade Bobo i munnen.
Fem varv runt blev det idag.
Fjorton är rekordet.

19 kommentarer:

  1. Åhh, så härligt... gläds:) Att ha det som vanligt är en lyx!

    Tack för dina trösteord! De värmer.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så bra att allt är som vanligt igen, utan det där vanliga vore livet tråkigt.
    Men du tar inte så många bilder på din vovve, eller kanske Julia säger att hon inte vill vara med på bild . . . . . *fniss*
    Jag älskar ju hundar också fast vi bara har en katt nu.
    Jag har alltid haft katt så långt jag kan minnas, som liten hade föräldrarna en hund men på grund av att jag klängde och slet i hunden tyckte de synd om den och lämnade den till en äldre par.
    Vi har även haft en blandras hund och en schäfer när jag var tonåring.
    Rolf har haft flera hundar till jakt. Nu skulle vi kunna ha en sällskapshund men vem ska ta hand om den när vi reser bort, vi vill inte lämna bort den. Vi vill resa så länge vi orkar och känner för det, för oss är det livskvalitet.

    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter. Att allt är som vanligt, skönt
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  4. Härligt att Julie är som vanligt igen.
    Kram Solveig

    SvaraRadera
  5. Å vad kul att läsa stt du har en pigg hund igen, fin matta :) kram Karin

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka att det gått så bra! Vi gläder oss med er!
    Stor kram och massa pussar från Melody till Julie!
    Och visst känns det som vår i luften!

    SvaraRadera
  7. Julie på Bobo-promenad! Härligt att få se igen.

    SvaraRadera
  8. Så skönt att allt är som vanligt igen! Det är det bästa när livet liksom lunkar på... Härlig vovve som springer runt med gosedjuret, precis som ett litet barn. Hoppas att hon får vara frisk nu.

    Vilken fin duk du har virkat!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Ja, jag säger ju det, att det är underbart att höra dig säga att allt är som vanligt! Det är det bästa. Hihi skoj att Bobo är så poppis, hur är det med Flipper nu för tiden? Kramis!

    SvaraRadera
  10. Grattis till er alla! Å va skönt! Fick en liten glädjetår i ögat, faktiskt. De älskade små vovvarna.
    Lilleman står o gapar vid skogskanten.... det är väl nån fågel som är där som inte borde vara där, eller nåt... Den fegisen ger sig bara på mindre kreatur... vänta bara tills korna kommer ut till våren... då blir han tyst o försynt,,, haha
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Ja du noen ganger er det godt at det er som vanlig . Så godt at hun er frisk igjen !!! Fin dag til deg ! Klem

    SvaraRadera
  12. Så fantastiskt med tråkig vanlig vardag ibland, trygghet som bara är. Önskar er alla en fortsatt fin vecka. KRAM

    SvaraRadera
  13. Så glad man blir när man läser att allt är som vanligt. För just att allt är som vanligt betyder att Julie åter tillbaka på banan. Förstår att matte är lycklig...Sen ser jag att hon har ett likadant gosedjur som min Zambo, fast här heter han Gråben och saknar numera öron...
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Åååå....vad roligt!
    Härligt att Julie är i farten igen :)
    Gullig hon är med sitt gosedjur.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Gu´ så skönt att det börjar vara som vanligt hos er igen. Här med kan jag säga, men en liten sårskorpa kvar så vi kör antibiotikan en vecka till. Tratten sätter vi bara på när vi ser att han börjar "fnatta" sig just där. Dagarna här är grå grå och det är tur att man har träffar och aktiviteter att glädja sig åt. Annars blir det för segt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Blev lite nyfiken på dig, så jag har läst i din blogg. Jag upptäckte att vi har många gemensamma intressen, så jag återkommer. Ha det bra.

    SvaraRadera
  17. Härlig läsning och ibland är "som vanligt" det allra bästa!
    Puss på Julie och kram till dig
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!