tisdag 21 oktober 2014

Sadistiska centralbyrån!!!!

Idag när posten kom fick jag ett stort brev.
Visst är det kul att få brev, det brukar mest vara räkningar.
Knappt det nu för tiden eftersom räkningarna hamnar direkt i datorn.

Det stora kuvertet innehöll ett frågeformulär från Statistiska Centralbyrån.
Det gällde en undersökning om motion, idrottsverksamhet osv som Riksidrottsförbundet beställt.
Jag var en av 5000 "lyckligt" utvalda att få besvara frågor om motion och idrott.
Eftersom jag tillhör, efter vad jag kan förstå det konstiga släktet som HATAR allt vad 
sport och idrottsevenemang både i verkliga livet och på TV,
flög den lede i mej och jag rev sönder frågeformuläret.

Jag är totalt fel person att fråga ut.Så där har de inget vettigt att hämta.
Och mannen döpte om Statistiska till Sadistiska istället.

När ilskan lagt sig lite, tog jag upp det sönderrivna formuläret och pusslade ihop några bitar.
Jag såg direkt att de skulle fått nej på varenda fråga.


Nej, jag gör hellre som Julie, slappar så mycket jag kan, men jag mår bra ändå!

16 kommentarer:

  1. Hahhahaha! Åh jag vet PRECIS varifrån min impulsiva, heta ilska kommer ifrån! Det där kunde LIKA gärna varit jag!! Idioder! Det komiska i det hela är att de antagligen kommer skicka dig en påminnelse och en andra påminnelser... grrrrrr.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej, något konstigt hände medan jag började läsa ditt inlägg om amaryllis och hyacinter.
    Ja jag vet i 'grevens tid', men ett,tu,tre hoppade programmet över till denna sidan, lustigt va ?!
    Varför fick jag ej läsa klart, spökar det, mitt på ljusa dan . . . . hmm eller jag 'fjepplat' med nåt ? !
    Amaryllis är det dax att driva fram så sakta nu, om man vill ha något vackert till jul, likaså hyacint.

    Oj oj säg inte att de där förbaskade frågeformulären är på gång igen, jag hatar dem.
    Precis som du hade jag nog kryssat nej på alla. Idrott kan vara intressant men till lagom 'tittandes'. Det får i så fall vara olympiad m.m. just när Sverige gör något, men annars finns det mkt annat som vi hellre gör. Rolf är likadan, ingen idrott ska sätta 'käppar' i hjulet på andra saker vi gör eller inte gör, så intresserade är vi. LAGOM är vårat motto.

    Men det värsta är att 'de där sadisterna', *fniss* kommer att skicka nya lappar. jag känner igen det där, blää . . . .
    Du får väl se vem som 'ger sig', hi hi . . . .
    Lycka till/ Eva

    SvaraRadera
  3. Så bra att det finns handlingskraftiga människor! Jag är precis lika irriterad på alla oönskade undersökningar som skickas tlll mig. Jag är inte så företagsam att jag river sönder dem...jag slänger dem som de är. Kram

    SvaraRadera
  4. Hi....hi.......vilken ilska!
    Men nog är det tjatigt det här med alla undersökningar.
    De stackars telefonförsäljarna brukar få ta del av min ilska.
    Hur står de stackarna ut med ett sånt arbete?

    Ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Välkommen i klubben höll jag på att skriva!! För jag är totalt ointresserad av idrott och sport, men jag rör gärna och ofta på mej, det är inte det. Men aldrig att jag tittar på tv om det handlar om sport. Så här hade nog formuläret blivit fullt med nej också...Sadistiska...det ska jag lägga på minnet, har en ingift släkting som jobbar där...*skrattar*...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag får också enkäter och ibland struntar jag i dem. Men någon gång känns det angeläget att svara , speciellt om det anknyter till en själv. Tack snälla för info om amaryllis . Dags att inhandla lökar alltså . Det är en trevlig blomma att ha till advent/jul.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Kan inte annat än le, skulle nog ha blivit en massa Nej här också!
    Hoppas du slipper en påminnelse som jag fick när jag inte svarade på
    en undersökning.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Hehhe ja sånn kan jeg også bli av visse brev i posten . Julie er så søt ! God kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dej slappa i stället, det gör jag också i kväll.
    Här är så kallt eller kall blåst egentligen,termometern visar inte så mycket men det känns förskräkligt kallt, så det är skönt arr slappa här inne och utan dåligt samvete.
    Sköt om dej!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  10. Jag är likadan, ingen sportmänniska. En lugn promenad ibland räcker för mig. Min man däremot tränar mycket och ofta.
    Mysig bild på er fina Julie.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att Du och Julie, har en bra inställning
    till livet, och såna där frågeformulär :)

    Kramen




    SvaraRadera
  12. Jag älskar att fylla i enkäter och frågeformulär! Fast en med idrottsfrågor vete 17? Förmodligen gjorde jag som Julie och du, tog en tupplur!

    Ha nu en fin onsdag båda två!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Haha så söt du är!
    Ja, så länge man mår bra så tycker jag man gör precis som man själv vill och tycker. Det är helt ok att du inte tycker om sport/motion mm. Det kan inte alla göra. Jag gör det för dig också så kan du luta dig tillbaka på det. Säg det till de som undrar vad du tycker om sport: Det tycker jag inte, det gör Lene för mig hihi.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  14. Hihi, du gjorde rätt i att riva sönder kuvertet :-). Det värsta är att de brukar skicka påminnelse på påminnelse om man inte svarar. Jag har fått för mig att såna här kartläggningar sparas och att man inte alls är anonym i arkivet, så jag brukar inte heller svara på dem.

    Vad hemskt med den där mannen som försökte stoppa dig, jag förstår att du ryser vid blotta tanken! Vilken sagolik tur att du kom undan, det finns så många galningar därute. Tur att man inte vet allt om dem man möter när man är ute och promenerar...

    Vad söt hon är din Julie... :-).

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  15. Hi hi. Nu är jag lite tokig som gillar sådana här formulär. Men kommer det ett om våra TV vanor etc...ja då blir det bara en massa nej.
    Vi är olika som tur är. Fina hunden Julie :)
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  16. De gör du rätt i... gör som Julie ♥
    kram jaja

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!