torsdag 30 oktober 2014

Höstkrans



Igår gjorde jag en krans.
Inspirerad av Melody and M.E med en fin krans av hortensia.
Titta in och se hennes fina krans HÄR.

Hon hade köpt en så fin stomme till sin krans.
Eftersom jag redan hade norpat lite mossa och hade tankar på en ny krans,
kunde jag inte vänta på att inhandla en sådan
utan tog en av mina gamla björkriskransar som stomme.



Så nu hänger min höstkrans där på verandadörren klar inför helgen.

Idag lyser solen från en klarblå himmel
och luften känns sådär riktigt hög och klar.

Jag önskar alla som tittar in både gamla och nya läsare
EN RIKTIGT FIN ALLAHELGONAHELG!

18 kommentarer:

  1. Åh gud så underbart fin! Älskar de röda löven på som bryter mot det vita och det gröna. Så himla fin! Mysmamma! Stor kramis!

    SvaraRadera
  2. Smart att binda ny krans på gamma... verkligen återvinning! Jag har inte kommit mig för att kransa än, kanske dags för en tur i skogen idag när det är en ljuvlig solig dag med minus tre i morse. Blir inte så många skogspromenader utan vovve...

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Du har ju också fått till en superfin krans. Lika fint blir det med björkris tycker jag.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Vad gullig den blev, enkelt och fint mer behövs inte.
    De visar på nåt Tv program hur man kan göra, det är ju bara fantasin som får tala.
    Tycker att en del trycker in för mycket i kransarna, lagom är bäst.
    Jag gör eget till gravarna, gjorde det enkelt för mig i år, bara mossa med ett hjärta gjort på bären
    av Japansk körsbärsträd. Dem trädde jag på en ståltråd och formar efter behag.

    Idag kom dotter Madelen från Ängelholm på besök, själv denna gång, det blir mor-dotter mys.
    I morgon fredag blir det besök av Göteborgare, (jag moster) även en gäng på söndag.
    Det är ju mkt med att tända ljus på gravar, eftertanke o stillhet i helgen. Inget fjantigt halloween.
    Det passar inte in på denna veckan, men det har det alltid talats om, och vi måste ju 'apa' efter Amerikanarna, 'dumt' enligt mig . . . . .

    Trevlig helg önskar jag er, kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Fin höstkrans!
    Det är bra när man kan laga kransar av vad skogen har att bjuda på.
    Ha en skön torsdag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  6. Så välkomnande med krans på dörren och snyggt med mossa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Din krans blev ju jättefin! Min hortensiakrans hamnade aldrig på dörren, utan hänger nu inne i hallen!
    Torkar den fint, så kan jag nog inte förmå mig att göra om den till advent, så då blir det
    nog en enklare stomme!
    Önskar dig en riktigt härlig helg och hoppas på att solen fortsätter att lysa!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. O så fin! Det ser så hemtrevligt ut med en krans på dörren. Välkomnande :). Jag önskar dig en riktigt fin helg också.

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  9. Din krans blev oerhört vacker, en riktig höstkrans! Det blev ju bra även utan annan stomme!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Jättefin krans. Alltid snyggt med mossa och lätt att komplettera med något i färg. Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Så fint med en krans på dörren nu till
    helgen, precis en sån skulle jag vilja ha.
    Och så fin header, vovven är så lik våran
    Rasmus, fast han är borta sen några år.
    Ha en fin alla helgons helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  12. Så fin krans du har gjort. Det ser så inbjudande ut med en krans på ytterdörren. Kram

    SvaraRadera
  13. Jättefin krans
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  14. Superfin dörrkrans och mössa är ju fantastiskt material att använda till dekoration. Ha en riktigt fin helg Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Återvinning är bra!
    Din krans är alldeles lagom, många man ser är så överdekorerade.
    En krans eller två är så välkomnande att ha på ytterdörren.
    Vilka söta röda blad, ser ut som små hjärtan...............

    Fin helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  16. Åhh så fin och dekorativ krans du gjort, så välkomnande att ha den på entrédörren!
    Trevlig helg önskar jag dig också!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  17. Så fin krans du har laget da , takk for at du mint meg på å lage en mosekrans også ! Klem klem

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!