söndag 26 oktober 2014

Normaltid!


 
 
 
Idag är en sådan dag när vi säger gång på gång:
Är inte klockan mer?!
 
Känner ni igen det?
Så härligt med en sådan dag!
Fast skulle alla vara så långa skulle det väl vara tokigt.
Vi är ju alla vanemänniskor.
Och det räcker nog med en dag om året med en lång dag.
(När jag var liten var Långfredagen ruskigt lång också!)
 
Fast egentligen gäller det ju att ta tillvara varje dag och varje timme.
Ibland känner jag att jag är dålig på det
och tar allt för givet.
 
Hur njuter Du av din långa oktobersöndag?


 

 

9 kommentarer:

  1. Jag har så svårt med tidsomställning, både höst och vår! Just nu är jag jättehungrig och klockan är BARA 16.25!

    Må så gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag känner mest att vart tog den där timman vägen. Jag tror att jag låg och läste ovanligt länge i går kväll/natt och så var den borta. Och så är det vädret, det har inte blivit det minsta ljust alls idag.
    Vilka fina ljus du har gjort, jag sparade en massa stumpar och sen fick jag städryck och då åkte dom iväg och nu ångrar jag mig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att jag hunnit med mycket idag och än är dagen inte slut, nu skall vi se på dans med stjärnorna på tv.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Jag har hunnit med att både tvätta, plocka in sommarmöblerna, gå på Nalle gudstjänst och
    namndagskalas hos barnbarnet! Tänk om man hade en extra timma varje söndag, så mycket man skulle hinna med!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. DEt har varit en lång och härlig dag. Perfekt med en extra timme en solig dag.
    Jag ställer inte om klockan förrän till jul för jag vinner den där timmen många gånger fram till dess.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Här har det blivit trädgårdsfix hela em i riktigt skönt väder. Alla tomater är avplockade och det blev många gröna kvar. Ska leta upp något grönt recept till dem.
    Timmen som var plus försvann i ett nafs. Men okej ....vi har hunnit en hel del idag .
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hi hi, jaa ett sånt tok det där med sommar & vintertiden,
    jag blir ju helt vilsen en sån dag som igår.

    Härhemma var det ett för tidigt tårtkalas :)
    Barnbarnet ~O~ hade gjort såå fina, goda tårtor till sin morbror.
    Hon är åtta år, och älskar att baka och skapa.

    Och det där med att ta för givet...
    Det blir nog så när allting rullar på, och jag tror att man känner stor glädje och tacksamhet
    då också, sen när allting tar tvärstopp...så blir man kanske lite mer varse, att det faktiskt
    kan bli så också...ja, du vet ju hur det blev härhemma...

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  8. Min långa oktobersöndag gick i slappets tecken. Jag slappade hela dagen. Och ja, den kändes längre än andra dagar, men ojojoj vad skönt det var att bara slappa, titta på film, prata med min älskling.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  9. Ja jisses vilken lång dag det blev igår! Jag gick upp strax före åtta och dagen började ju med att två små gulsparvar bråkade och flög i fönstret. Det var mycket fåglar i huvudet för oss igår. Och tråkigt när den lille inte klarade sig, det såg ju så lovande ut ett tag. Det blev en del grävande av kvickrot men jag kom inte så långt som jag velat och inte blev det städat inne heller. Men jag antar att dammet inte försvinner i första taget så jag hinner nog dammsuga upp det en annan dag! En lång söndag var det i alla fall - den kändes som två dagar.. Kramis!

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!