onsdag 22 oktober 2014

Den som spar han har.


Tack för alla roliga, tänkvärda och snälla kommentarer till mitt förra inlägg.
När jag hade publicerat det ångrade jag nästan att jag skrivit det.
Jag brukar ju inte lämna ut så personligt om mej.
Men jag fick istället medhåll av de flesta.
Jag lovar att nästa gång ett stort vitt kuvert dyker upp i lådan,
då ska jag fylla i alla nej!
För jag vet ju att jag inte kommer undan så lätt!


Efter dagens långpromenad i kyliga höstvindar blev det lite pyssel..
Jo, jag sitter inte bara hemma och slappar.
Det kändes riktigt skönt att komma in igen och då satte jag igång med ljuspyssel.
Sedan förra julen har jag samlat alla gamla ljusstumpar.
Nu tyckte jag det var dags att göra nya ljus.
Det blev ett helt gäng som ni ser.



Det här ljusglaset hade jag sparat sen förra julen.
Nu har jag ett nytt att tända på julafton!
Som dessutom inte kostar något.
Vill ni veta hur jag gör?


12 kommentarer:

  1. Jaaaaa!! Himla retsticka, skriva och fråga hur man gör och sen inte säga mer!?! ;-) Jag vill veta, jag vill veta! Skitmysigt pyssel och så himla fint blir det! Borde börja spara ljusstumpar, gjorde det ju för några år sedan. Får börja nu! Kramis!!

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis vill vi vet hur du gör!! Fattas bara annat. Berätta nu!!
    Många, fina ljus fick du till.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Javisst Fina och Lene ska jag visa hur jag gör!! Kommer framöver när ni har tillräckligt med ljusstumpar! Nej, jag bara skojar, det kommer så fort jag får tid. Idag står lite annat på schemat, men jag lovar att visa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja då får vi nog vänta tills nästa jul haha kramis!

      Radera
  4. JAAAAA, jag vill veta - älskar ju att pyssla :) Och jag avskyr undersökningar - i synnerhet sådana som består av många många sidor med jobbiga frågor.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Bravo det här är ett tips jag gillar. Roligt att du har använt en gräddsnipa. Och ljus behövs nu i stort antal för att det ska bli innemysigt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilken bra idé! Jag brukar ha massa ljusstumpar, men i somras köpte jag ett Vinnaljus och
    där får jag nytta av dem till fullo!
    Så kan jag tala om att jag åkte förbi ett stort gult hus idag och efteråt så jag en
    skylt och förstod att det kan ha varit ditt!
    Var till de gamla gravarna på Hallingeberg kyrkogård och dekorerade!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  7. Ja det vill jag!! Veta alltså...Däremot har jag nog inga ljusstumpar kvar, gjorde en rensning i lådan för inte så länge sen...men det blir ju fler!! Många och snygga ljus du fick till!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Nu är jag här igen! Det var inte jag som åkte förbi och vinkade! Jag såg varken dig eller Julie! Då hade jag stannat och hälsat. Det var inte förrän jag åkt förbi som jag förstod att det var
    där du både. Moster var med och pratade om ett vitt hus som har så fina målningar inomhus, så jag tänkte inte på att det var du som kunde bo i det gula huset förrän jag såg skylten med ortens namn.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Ja jeg vil gjerne vite hvordan du støper lys !!! Det gleder jeg meg til ! De ser jo så fine ut ! God kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera
  10. Ja tack, håller med din dotter, hi hi . . .du är en riktig retsticka, *fniss*
    Jag vet hur man gör, MEN ändå inte hur ? ! Kan man säga något så dumt, jodå . . .
    Men att du redan börjat med julpyssel, usch säger jag, men gillar du det så kör på . . . .

    Gammeldax vackert hus det har ni i varje fall. Gillar dessa hus nu, men absolut inte förr.
    Alltså när jag var barn hade vi dessa fönster och jag tyckte de var så hemskt fula, varför,
    jo för att alla andras hus hade stora perspektivfönster som blev på modet då.
    Nu gör de dessa fönster i 'nytappning' och de är så annorlunda och vackra, ja vad man förändras
    som person och intresse i livet. Det hade jag aldrig trott.
    Julie ser också så fin ut, alla dessa vovvar blir jag så kär i . . . . .

    Må så gott kram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Jaa, jag vill veta hur du gör :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!