onsdag 30 april 2014

Valborgsmässoafton!

 Med en solig bild på mina kejsarkronor önskar jag alla som tittar in
 en fin Valborg och en skön första maj!

Här brukar vi numera inte ta oss till någon brasa.
Det har bara blivit så.
Jag känner mej fortfarande inte riktigt hemma bland folket här.
Så det känns bäst att bara ta det lugnt i hemmets vrå.
Just nu har jag ställt undan snabeldraken 
efter att ha dragit runt den på hela nedervåningen.
Dessutom faller ett stilla och behövligt vårregn utanför fönstret.

Det blir nog snart en kopp the och kanske en film att titta på...


16 kommentarer:

  1. Ljuvligt foto.
    Du beskrev nästan exakt vad jag gör nu...............en kopp te och soffhäng med mannen...............ingen eld för oss heller.....ute är det kallt ikväll.........och man mår bäst inne.

    Fin helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Här blev det besök hos dottern och där hade byalaget bjudit in till vårsång på stranden och små brasor i eldkorgar där barnen fick grilla marshmallows! Ganska skönt att komma hem och nu se en riktigt stor majbrasa genom fönstret som ett annat byalag ordnat vid en hamn.
    Mina kejsarkronor hade blommat över när vi kom hem från Sydeuropa! Det hänger bara en massa vissna klockor på stjälkarna!
    Önskar dig en skön första maj!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Håper Valborgsafton ble en riktig trivelig kveld. Skulle ønske det ville regne litt her. Brant i skogen 3 km unna for et par dager siden, er så tørt. 50 mål brant opp før de klarte stoppe det, huff. Litt skremmende. Klemmer Pam

    SvaraRadera
  4. Underbara kejsarkronor, den enda nackdelen är doften, rådjursskrämma kallas den här! Vi tog det lugnt vi också, tänkte promenera till Falu gruva där det varje år är en ståtlig brasa men regnet och +2 gjorde det lätt att avstå.

    En glad första maj till dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. En mycket vacker blomma. I år blommar min också ...äntligen. Den har varit svårstartad. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för din fina kommentar inne hos mej. Den hjälpte mej genom gårdagen. Skönt att det finns någon som har det ungefär likadant som jag ibland. Vilken vacker blomma du har!
    Stor kram till dej!

    SvaraRadera
  7. Hej hej, jag läste ditt inlägg igår men det gick inte att kommentera för mig då (satt på phonen) men nu säger jag sent omsider hej! Vi höll oss också inne, fast först en tur till huset och sen var vi bara ute och åkte en sväng. Åkte bland annat förbi vårt gamla hus, vi pratade ju om det häromdagen, så vi drog förbi. Björken Jocke planterade är ju skyhög och jag fnissade rejält åt att jag brukade hoppa över den... ja, nu har man visst blivit stor... kramis!

    SvaraRadera
  8. Hejsan! :)

    Jag jobbade så ingen brasa för mig. Barnen for dit med sin pappa men de (iaf dottern) ville hem ganska snabbt. Känner inte att jag missade nåt då det gäller brasan. Men visst hade jag hellre varit ledig och hemma. Jag tycker om kejsarkrona. Håller som mest på nu att planera för lite som ska planteras och det känns kul. Tyvärr vet jag väldigt lite om vad som passar på vår tomt. Den är stenig och hög skog runt om förutom på framsidan men där går ändå knappt något ha. Nästan all snö är borta nu förutom en del högar och hönsgården är inte bar ännu. Rabarbern är under snö ännu och brukar kunna skördas till midsommar. Dåligt läge på den men jag vågar inte flytta den heller.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Film og te høres koselig ut når det regner synes jeg. Så langt blomstene har kommet hos dere og Keiserliljene er kjempeflotte ! Jeg tror at jeg også har en sånn i hagen. Så trist at du ikke føler deg helt hjemme der du bor tenker jeg og har det vel litt på samme måte . God første mai kveld til dere også ! Klem

    SvaraRadera
  10. Vilka ståtliga kejsarkronor du har. Sådana har jag aldrig haft i min trädgård. Synd egentligen. Här blev det brasa i år , en liten kort stund. Brasan var liten och alla längtade efter inomhusvärme och kaffet. Men ändå.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Inget speciellt här heller. Soffhäng, lite gammal inspelat och så tidigt i säng. En liten "bug" hade landat hos mig, så jag hade halsont, huvudvärk och det är inte kul alls. Idag, fredag, känns lite bättre...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Vilka fina kejsarkronor :) Vi går inte ut och kollar på någon brasa heller nu för tiden. Skönare att sitta hemma och äta en god middag i lugn och ro :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  13. Jättefina kejsarkronor.
    Här snöar det...! :)

    Hoppas att du har det bra.
    Och skönt att kura valborg i hemmets goa vrå,
    när det känns sådär som du berättar om...
    Tiden går fort, och nu har vi snart gjort en vecka i maj månad också ;)

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  14. Den var fin din ståtliga blomma, här blev det också bara mys hemma på Valborg.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  15. Här blev det inte heller någon brasa, vi såg på fyrverkeriet på avstånd. Min hund gillar det inte alls så han fick vara inne med hög musik.
    Ja, det blev så oerhört tomt sedan alla vänner åkte idag.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!