söndag 13 april 2014

Att svara eller inte svara!


Att svara eller inte svara, det är frågan!
 

Tycker du om att få svar på din kommentar du gjort i en blogg?
 

Då tycker jag att du ska skriva en kommentar om det!
Jag läser ibland en del bloggar,
där man konsekvent besvarar alla kommentarer.

Visst är det trevligt!?

Jag har bestämt att jag ska FÖRSÖKA besvara alla kommentarer!
 Så då vet ni!
Att du kan gå in senare och kolla att du fått ett svar av mej.

I många fall har jag kommenterat  i DIN blogg om du skrivit en fråga till mej.
Men nu ska du förhoppningsvis få svaret direkt HÄR.

Nu hoppas jag att ni får en fin PÅSKVECKA!
Och att jag får många kommentarer att besvara.





26 kommentarer:

  1. Jag tycker om att få svar och jag försöker svara! Är frågorna jag får i kommentarerna av allmän intresse eller den som kommenterat inte har någon egen blogg, så svarar jag i kommentaren.
    Annars brukar jag gå in i den personens blogg och svara i en kommentar. Jag har en känsla av att få går tillbaka och tittar om man svarat!
    En del dagar hinner man ju bara inte kommentera eller svara i varje kommentar, men läser dem gör ja alltid och även mannen i mitt liv!
    Önskar dig en fin påskvecka och hoppas du får mycket sol och värme!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att få gehör för sin kommentar. Och vet man att bloggaren alltid eller oftast svarar, så blir det nog en vana att man går tillbaka. Jag ska erkänna att jag varit lite dålig på att svara, men nu ska det bli andra bullar!
      Vädret ser lovande ut så jag hoppas få tid till lite utomhusarbete också i påsk!
      Kram/Finas mammis

      Radera
  2. Jo jag har lär mej att man skall gå tillbaks och kolla till bloggen man ställt någon fråga.
    Och tack för kommentarerna det värmer så gott!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du uppskattar mina kommentarer hos dej, du är en av mina trognaste läsare!
      Kram/Finas mammis

      Radera
  3. Det är alltid roligt med kommentarer och att man får svar. Jag är lite dålig på att svara på min egen blogg, får kanske göra det.
    Önskar också dig en jätte fin påskvecka/kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Såg precis att du gjort ett nytt inlägg, det var ett tag sedan kom jag på! Nu får jag gå vidare till din blogg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Det händer att jag svarar på en direkt fråga på min egen blogg men oftast försöker jag gå till personens egen blogg och svara där! Vet inte vad som är bäst, men det är alltid kul att få svar på en kommentar! Härligt att vädret ser ut att bli bättre nu!
    Ha en fin påskvecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så känner jag också! Så därför ska jag försöka svara på alla kommentarer, får se hur länge jag håller det!! Jag får ju inte så många kommentarer, så det blir nog enkelt att hålla!
      Visst låter det bra med värmen som de lovar ska komma framöver! Nu har det blåst färdigt för i år tycker jag!
      Kram/Finas mammis

      Radera
  6. Ja du vet ju vad jag tycker redan ;-) Jag tycker det blir en mer sammanhållen dialog om man svarar där kommentaren skrevs. Annars tappar saker lätt sitt sammanhang! Sedan är det förstås alltid trevligt om man går till personens blogg och skriver någonting där, som sagt är det ju alltid trevligt med kommentarer! Men åjo, visst får du många kommentarer, det tycker jag allt! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir allt lite mer personligt när man svarar, även om det inte blir så långt och man känner sig bekräftad! Är det då en direkt fråga också, så får man garanterat ett svar!
      Kramis

      Radera
  7. Är dålig på det att svara i egen blogg ..
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också varit hittills, men du kommenterar ofta hos mej! Uppskattat ska du veta!
      Kram

      Radera
  8. Jag svarar alltid på kommentarer i min blogg och går gärna tillbaka till de bloggar jag själv kommenterat i. Visst är det kul att läsa svaren...och ibland kan det ju faktiskt bli lite missförstånd som då rättas till i och med kommentarerna. Kram

    SvaraRadera
  9. Jo visst är det både roligt och bra att få sin kommentar besvarad, det har jag alltid tyckt. Men sen kanske man inte alltid tar sig tid till det, men nu ska jag försöka ändra på det! Hoppas du besöker mej igen och får svar!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att det är trevligt att få svar. Och jag har anammat det på min nya blogg... försöker i alla fall... det är inte lika många som läser min nya blogg, den gröna, men det gör inte så mycket... det är roligt ändå
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Jag har sett att du börjat svara och jag fick mej en tankeställare och tyckte det var mysigt att få svar. Det är ju några bloggar som alltid svarar. En del kommenterar tillbaka så fort de fått en kommentar, men det känner jag som om man tigger kommentarer på det viset. Din nya blogg är jättefin och du är lär ut så mycket om växter!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du skriver alltid så fina kommentarer och jag tycker också att man ska svara om någon vill eller undrar någonting. Det känns som man känner varandra nu tycker jag när man har hälsat på varandras bloggar ett tag och börjat misstänka var du bor :) Ha det fint så här i början av påskveckan. Kram Karin

    SvaraRadera
  13. Ja så känner jag också, som gamla tiders brevvänner. Jag hade flera . Precis som bloggvänner!
    Kram

    SvaraRadera
  14. En god kväll önskar jag dig, denna sena timma :). Jag tycker det är trevligt att få ett svar på en kommentar i bloggen. Brukar göra så själv, men "var och en blir salig på sin fason".

    Vi har visst hittat likadana tapeter, ser jag i ett av dina tidigare inlägg, hihi. Vi har satt våra på väggarna i nya köket :). Visst är det roligt att tapetsera om?

    Ha en fin påskhelg!
    Kramar ~ Maria ~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu har jag tänkt svara så gott jag kan och har tid, men har man tid att blogga så kan man väl ha tid till ett litet svar!
      Så roligt att ni också hittat samma tapet, vi köpte vår för ett bra tag sedan men nu börjar det hända saker här.
      Vi har ytterligare en tapet som väntar, men den får nog vänta lite till för utejobben!
      Glad Påsk till dej!
      Kram

      Radera
  15. Såklart är det roligt att få ett svar på en kommentar. Det är ju som om man pratar med varandra. Ibland förundras jag över hur många som varit inne och läst på min blogg enligt statistiken jämfört med hur många kommentarer jag fått. !!!!!!! Vilka vackra flitiga lisor förresten. De är tacksamma blommor att ha.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så jag tänkte, att det kunde vara kul att kommunicera direkt till den som skrivit en kommentar. Jag har också samma siffror i min statistik att många tittar in men bara en liten del skriver en hälsning. Men visst gör man likadant själv!
      Ja mina flitiga lisor älskar jag för de är så trofasta. Blommar troget och klarar vintern, jag klipper ner dem och ställer dem på övervåningen i ett fönster där vi inte har så varmt. Nu har jag planterat om dem och de blommar för fullt.
      De här jag visar i bloggen har jag klippt av och satt i vatten för att de ska få rötter. Det brukar lyckas trots att alla blommor vissnar direkt. Men man lär sig. Jag har även sått egna frön som har grott nu.
      Ha en fin påsk!
      Kram från Finas mammis

      Radera
  16. Kanske jag är lite kärringen mot strömmen men jag föredrar att svaret kanske kommer på min blogg som en kommentar.. Inte just för att jag ska få kommentarer men bloggandet tar ju sin tid och jag går sällan in på samma inlägg igen hos er andra.. Kan ske bara om jag ställt en direkt fråga.
    Nej, jag tycker inte om den här svarsfunktionen tyvärr..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej smaken är ju som baken... hihi! Men du ska få ett svar här i alla fall!
      Jag vet inte om jag kommer att hålla mitt löfte att svara alla, men jag tycker det känns både roligt och trevlig att kanske få lite mera kontakt med mina bloggvänner. Vi får se som Nalle Puh sa..
      Kram och Glad Påsk på dej!

      Radera
  17. Tja jeg vet sannelig ikke . Tror det er mange som ikke vil gå tilbake til bloggen for å lese eventuelle svar tilbake. I alle fall er det koselig med en kommentar !!! God klem til deg.

    SvaraRadera
  18. Det här är något jag funderat på. Själv har jag en blogg på ett annat språk och i det landet svarar 75 procent på kommentarerna, så jag har vant mig vid att alltid svara. Svaren kommer till personens mailbox så man behöver inte gå tillbaka till bloggen. Men de gånger jag har kommenterat svenska bloggar får jag aldrig några svar och det är lite tråkigt, det blir ingen kommunikation, som ju är så kul att ha med likasinnade!

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!