onsdag 23 april 2014

Bekännelse och firande!


 Tårtan här, som faktiskt redan är uppäten,
vill jag tillägna alla mina fina bloggvänner!
 Jag måste erkänna en sak!
Jag lovade att svara på alla kommentarer.
Det känns inte som om jag klarar att hålla det.
 Det känns  inte meningsfullt att svara när det inte är några frågor i kommentarerna!
Så nu vet ni!

Tårtan här tillverkades på Annandag Påsk då vi firade äldste sonen
som fyller år idag.
Vill ni läsa om hans dramatiska ankomst till världen så klicka här

Grattis J på din dag! 
Den dagen var himlen också gnistrande blå!

Är det någon som vill smaka på tårtan så kommer en snabb genomgång.

Baka en "vanlig" tårtbotten eller köp en!

Dela den i tre delar.

Vispa c:a 3-4 dl grädde.
Smaksätt med 1 msk socker och 2 msk kakao.
Tillsätt även ett par tsk. punschextrakt.
Eller så mycket att punschsmaken känns bra!

Fördela grädden mellan och över tårtan.

Lägg ett lager färdigkavlad mandelmassa över bottnen.

Till sist ett lager smält choklad, som bredes över kakan.

Lättgjord och underbart god!

Nu kanske jag får frågor om tårtan, jag lovar att svara!

Egentligen firar jag en sak till!
Detta är mitt trehundrade inlägg och jag har haft över femtioentusen besökare
sedan jag startade bloggen!





 

15 kommentarer:

  1. Grattis till både det ena och det andra! Tårtan ska jag minsann prova, den låter superhärlig! Jag har läst ikapp lite på din blogg och såg att du hade funderingar på att svara på kommentarerna på egna bloggen. Jag svara alltid på frågor men då på frågarens blogg. Inte går jag tillbaka till ett gammalt inlägg! Och som du kommit fram till, det blir alldeles för tidskrävande om man ska svara på alla kommentarer! Nej, det ska vara lustfyllt åt alla håll:)

    Jag har just varit iväg och handlat de första penséerna för nu ska jag hålla mig hemmavid ett tag. Kände att det, trots att det ser så skönt ut, blåser isvindar idag. Hmm, man vänjer sig snabbt! Tack för dina alltid så goa kommentarer min vän!

    Vårkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Wow grattis till dina trehundra inlägg och kära nån vad många besökare du har haft på den tiden du bloggat! Jag som bloggat sedan 2007 är nog snart slagen i antal besök! Japp solen skiner på storebror idag och jag har redan vinkat till honom på morgonen men jag tror inte han såg mig, han såg väldigt koncentrerad ut där bakom ratten :-) Jag tror du gör rätt i att bara svarar när du känner för det eller när någon ställer en fråga, det räcker! Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä syrran, jag ser visst aldrig dig. I dag kollade jag efter dig. Jag får väl skylla på att er bil är för vanlig och smälter in bland alla andra. Själv så blir jag alltid påmind de första veckorna varje år jag tar fram sommarbilen att den att den är svår att missa ;-) I går var det några som stod o pratade på trottoaren när den ena slog till den andre på armen för att sedan peka åt mitt håll.

      Radera
    2. Hehe ja visst, fattade att det var så! Jag skulle blinkat med helljuset. Eller så får jag ta fram min gamle Fiat - DÅ syns jag och då får jag precis sådana reaktioner som du beskriver hehe KRAM!

      Radera
  3. Grattis J på din dag! Tur att jag redan har satt i mig en Snickers annars hade väl dreglet runnit ner i tangentbordet...
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Tårtan ser himmelsk ut. Jag har idag funderat på om man ska lägga undan och lagra påskens godsaker för kommande sug. Det är mycket kvar och det känns som om man behöver ett sundare liv nu. Tack för "tårtreceptet".
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Kakan måtte ha varit jätte god enligt ingredienserna som jag försrod från receptet.
    Måste skriva upp det i min receptbok.
    Här eldas det idag igen när nordan vinden blåser.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  6. Den tårtan såg smaskig ut. Du är ju värsta konditorn, hihi.
    Grattis till dina tre år som bloggare. Tror jag har bloggat i 7 år nu men är inte säker. Och inte alls så duktig på det som du.
    Ha en fin kväll.
    KRam Elzie

    SvaraRadera
  7. Så smaskigt! Jag förstår din känsla inför kommentarerna. Jag kan själv känna mig stressad över att svara och ibland känns det som om vissa endast skriver tre ord för att man ska kommentera på deras blogg.

    Hoppas att du får en fin kväll. Jag har just pillat bort årets första fästing och känner mig väldigt nöjd med att jag efter mycket velande (gillar inte sprutor) fyllde på med mer vaccin i går.

    //Linda

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få en hälsning från dig. Kul att du tittade in på min blogg. Jag har kikat in hos dig förut men lämnade nog ingen kommentar. Farligt att fresta med så god tårta. Jag försöker hålla igen på godsakerna.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Nej, det ska kännas meningsfullt att kommentera och det är kul med intresserade läsare. Men ibland vill sig inte allt man säger att man vill och ska, men det blir bra i alla fall.
    Vilken härlig tårta! Tack för receptet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Oj, Tack! Missade kolla här i går.

    SvaraRadera
  11. Mmmm, så gott. Jag tackar för den goda tårtan och kan känna smaken ända hit :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. Tårtan ser riktigt smaskig ut :-) och förstår att den tog slut snabbt.

    Jag har också varit inne på tanken att svara på kommentarer, men kom fram till samma slutsats som du.

    SvaraRadera
  13. Å den kaken ser så supergod ut , tusen takk for det hihi. Gratulerer med sønnen og bloggen ! Fin dag til deg ! Klem

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!