fredag 25 april 2014

Borttappat!

Dagen började så bra. 
Vi kom iväg till staden för att veckohandla och fixade det på en timme.
Snabbt hem igen för att ut och rensa i trädgårdslandet.
Det var då jag upptäckte det.
Fasiken, jag hade tappat mitt fina örhänge.
Hur kunde det hända!??
 Så var det borta, det fina som jag fått av gubben för flera år sedan.
Det dumma är att jag brukar inte ha örhänge så ofta.
Men nu hade jag börjat för ett par veckor sedan att sätta i ett par små varje morgon.
Så när jag stod och gjorde mej klar att åka till stan
hörde jag i radion att det ska vara stora smycken i år.
Så jag plockade fram mina "fågelburar" och satte i öronen.
För sista gången...

15 kommentarer:

  1. Ja det är så himla tråkigt att tappa ett örhänge. Du får önska dig ett nytt par.
    Ha en skön helg, själv ska jag till Stockholm på musicalen Priscilla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej så trist! Kan du inte ringa till butikerna du varit i... det finns folk som plockar upp och lämnar in vet du!! Du kan ha tur. Så synd på en sån vacker fågelbur!! Annars får du ha en i örat och en liten pärla i andra:)

    Solkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har också tänkt på det och jag kommer att fråga nästa gång jag åker till stan. Det där med bara ett i det ena har jag också tänkt på...

      Radera
  3. Så tråkigt !! Det är de där små plopparna som inte alltid stannar kvar. Du får fråga runt eller kanske leta i bilen. En gång hade jag tappat ett örhänge på garageinfarten. Och tänka sig......Ajax nosade upp det.
    Ha en skön helg......ändå.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har vi letat i bilen... Nu försöker jag glömma det, gjort är gjort, det kunde varit värre!

      Radera
  4. Å vad tråkigt! Det är ett vackert örhänge. Men du kanske kan pilla bort kroken och ha det i en kedja runt halsen?... öppna försiktigt med en liten tång och kläm ihop igen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Så trist! Det är så typiskt att man oftast tappar bort sånt man är förtjust i. Jag har en del örhängen som jag får påminna mig själv att ta på nån gång....och de tappar jag naturligtvis inte. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så typiskt! Jag hade också otur idag, jag skickade en fin ljuslykta i fattigmanssilver (jag tror jag fått den av dig en gång) i golvet och den gick i tusen bitar. Den tyckte jag jättemycket om och precis som du undrade jag varför man alltid ska ha sönder det man tycker bäst om. Så himla typiskt! Stor kramis och tack för den gulliga kommentaren på Instagram! (märktes det att jag varit helt offline internet & instagram nästan ett helt dygn - det var faktiskt ganska skönt ;-))

    SvaraRadera
  7. Så tråkigt...hoppas det kommer tillrätta
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt! Hoppas att de kommer till rätta, även om det kanske inte är så troligt! Jag hade ett par jättefina örhängen – billiga från Wallmart, men så snygga – sedan kom det en flock med jordgetingar i skogen när jag plockade kantareller ett år … tappade ena örhänget när jag flydde med getingar i håret och i stövlarna … saknar det lite än … Men som sagt, jag hoppas att ditt på något vis kommer till rätta :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Men åh så tråkigt att tappa bort ett så vackert örhänge. Önskar dig en fin söndag. Åse

    SvaraRadera
  10. Så fina och jag hoppas verkligen du hittar ditt andra, solig söndagshälsning från Karin

    SvaraRadera
  11. Fy så tråkigt att tappa bort ett örhänge och väldigt synd för de var fina.

    SvaraRadera
  12. Så synd at du har mistet fuglebur ørepynten din da , det var leit ! Jeg skjønner ikke hvordan det går ann , men jeg mister sånt hele tiden , vips bare helt borte . Klem

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!