tisdag 23 april 2013

Oväntad entré!

Flaggan här utanför är för att fira äldste sonen,
som fyller år idag.
När han föddes var jag inte alls beredd på det.
Kanske låter konstigt, men så var det faktiskt.
En lördagskväll, närmare bestämt den 22 april, året avslöjar jag inte
satt jag i Tv-soffan och tittade på Helgonet.
Det var sex veckor kvar av graviditeten.
Hade inte en tanke på att något skulle hända, första barnet som jag väntade.
Då gick det berömda vattnet!!
Chockad var det bara  att ringa förlossningen och rådfråga.
Det fanns ju ingen återvändo, bara att packa ihop det nödvändigaste och fara iväg.
Jag undersöktes och min man skickades hem mitt i natten.
Det skulle inte hända något, han kunde åka hem och sova.
Jag blev körd in på en sal för att övervakas.
Jag kunde inte sova.
Hade lite ont i magen, sådär lite lagom.
Framåt femtiden på morgonen hade jag krystvärkar.
Jag hade  inte fattat att det var så nära.
Hade ju som sagt aldrig varit med om det förut.
Jag ringde på hjälp och vilken fart det blev!
Efter en dryg halvtimme var min förstfödde född,
bara dryga två kilo och med ej färdigutvecklade lungor.
Det blev några dramatiska dygn innan vi kände att vi skulle få behålla honom.
Men så vände det och andningen blev normal.
Den 19 maj kunde vi hämta hem honom.
Det var först då som jag kände att jag blivit mamma på riktigt.


11 kommentarer:

  1. Gratulerer mor !!! Koselig at du deler den fine historien , som endte så godt ! Jasså du din luring... årstallet avslører du ikke . :) Blomstene står så fint og lyser opp i vindueskarmen ser jeg og det koselige flagget utenfor. Kos dere litt ekstra i dag da ! God klem til deg .

    SvaraRadera
  2. Oj vilken historia...vilken skillnad det måste varit mot dagens
    förlossningar!
    Grattis säger vi till sonen då..hur mycke han än fyller!
    Kram
    C

    SvaraRadera
  3. Grattis till sonen! Det var nog bra att allt slutade lyckligt.
    Trevlig tisdags kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Många grattis till din son!
    Vilken tur att det slutade lyckligt...........

    Stor kram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till sonen och härligt att det slutade lyckligt:)!
    kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Grattis till sonen!! Hipp hipp hurra!!! Vilken lycka att allt blev bra och ni kunde få hem honom!!

    SvaraRadera
  7. Jag instämmer i hurraropen och kan avslöja att grattispojken (som jag kom att kalla honom ikväll) fått frågan om det är 33 han fyller ;-) Men det var det inte, det vet jag i alla fall. Vad fyndigt av dig att visa flaggan vid husets entré samtidigt som du skriver om hans oväntade entré! Jag kramade honom från dig! Kramis!

    SvaraRadera
  8. Hurra för sonen! Vatten som går mitt under Helgonet...rafflande värre! Hehe...:-)) Ha en fin kväll, vännen. Kramis

    SvaraRadera
  9. Så fint <3 Du delar med Dej av sonens födelse, och Grattis till honom, vad än han nu fyller :-)

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  10. Grattis till din son! Vilken händelse som fick som tur lyckligt slut! Livets under!
    Har det bra!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  11. Ett stort Grattis till sonen, som ville ut snabbt. Skönt att allt gick bra ändå.

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!