tisdag 30 april 2013

Normalt omdöme, det är frågan.



Jag visar en bild på min nyutslagna ros.
För er som är känsliga ska jag berätta att det kommer en mindre trevlig bild.
Den är tagen på ett brännsår på gubben,
publicerad med hans tillstånd.


Härom dagen när han skulle riva tapet i köket
plockade han fram vår för ett par år sedan inköpta tapetborttagare.
Inköpt på Jula för någon hundralapp.
Tyvärr har vi inte kommit igång med "tapetandet".
De inköpta tapeterna måste ju ligga till sig lite.
Däremot den nyinköpta kökstapeten är på gång här.
Det vet ni som läser bloggen.

Sagt och gjort, tapetborttagaren plockades fram ur den dammiga  kartongen.
Den  måste ju prövas direkt.
Utan att läsa bruksanvisningen satte gubben igång och allt funkade perfekt.
Jag kunde inte låta bli att läsa lite hur man skulle göra
och det var många punkter och saker att iaktta.
Den roligaste var nog den här:
Apparaten får endast användas av vuxna  personer med normalt omdöme.
Vi skrattade gott åt det.

Gubben skrattade dock inte så gott när han några dagar senare
 skulle använda apparaten igen.
Han lade av misstag underarmen på övertrycksventilen
och varm ånga strömmade ut.
Apparaten är som en liten ångmaskin.
Känsliga personer bör inte titta på bilden nedan.


Så här ser armen ut idag.
En stilla undran från gubben :
Har jag normalt omdöme?

11 kommentarer:

  1. Usch!! Vad otäckt sår han fick.
    Det är nog oturen inte omdömet som var framme denna gång ;) Men det är klart......man ska ju läsa instruktionerna noga.
    Vacker rosbild.
    Ha en trevlig Valborgsmässoafton.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej! Auts, inte roligt!:(
    Fin ros!
    Önskar dig en skön Valborg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Men sicken far man har!! :P Inte läsa bruksanvisningen, nej det gör man ju inte för man kan ju själv!! (nu vet jag vem jag har det ifrån) Ajaj mycket komiskt men aj vad det måste göra ont. Normalt omdöme? Nej det tror jag aldrig han har haft ;-) PUSS på er!
    Ps. Rosen är underbart vacker, ljuvligt foto du tagit!

    SvaraRadera
  4. Hujedamej, allt möjligt kan hända, hoppas det läks snabbt, det är säkert sjukt.
    Trots detta skall ni ha en trevlig valborg!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Ajjjj! Va ont!
    men rosen är fin...
    Ha en fin Valborg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Aj, aj, aj! Nä, tror aldrig far läst en bruksanvisning va? Bruksanvisningar är väl för amatörer? Du får blåsa på såret... Grymt fin bild på rosen! Tänk att den är tagen med den där "skrutt"-kameran du fick av mig? ;-)

    Kram och mysig valborg från Johan

    SvaraRadera
  7. Usch och fy vilket brännmärke!!! Ren Aloe Vera är bra mot brännskador..!!
    Ni får har en trevlig valborg och 1:e Maj!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj oj han behöver lite extra vård :) och ni får ha en härlig 1:a maj och valborg, Karin

    SvaraRadera
  9. Ojj uff da det så ikke noe godt ut nei ! Han skulle nok hatt noen saltvannkompresser på det der tenker jeg. MEN jeg synes jo at det er veldig typisk at mannfolk ikke leser bruksanvisning da ! Nydelig Rose du har da ! God bedring til mannen og god kveld til dere ! Klem klem

    SvaraRadera
  10. Aj, aj, aj, brännsår som gör så förbaskat ont! Jag tar honom i försvar, att läsa bruksanvisningar känns helt onödigt när man vill sätta igång. Bara en sån sak att försäkra sig om att användaren har normalt omdöme...det är inte säkert vissa ens är läskunniga! Anvisningen läser man enbart om något inte funkar...
    Nu får du behandla gubben lika varsamt som din vackra ros!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  11. Ja ibland är olycka framme...det måste gjort väldigt ont...men hoppas han mår bättre och en erfarenhet rikare. Vilken härlig ros..har tänk köpa mig några rosenbuskar å plantera på framsidan.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!