fredag 12 april 2013

I väntan på bättre väder!

I vår veranda väntar de här.
De som jag inte klarade av att gå förbi
när jag var i stan häromdagen.
De väntar på våren alldeles utanför.
Väntar gör jag på att tjälen i blomlådejorden ska tina upp
så att jag kan byta ut de tråkiga nedvissnade ljungplantorna till de vackra penseérna.
Det regnar idag, men det är inget ljummet vårregn.
Det är som ett novemberregn.
                                                       

Det blev solgula och lila blommor i år.
Jag var också inne i en favoritaffär i Västervik, nämligen Vita Magasinet.
Den här lilla trähästen kunde jag bara inte motstå.
Nu står den i fönsternischen i köket.
Samsas med min lilla Mårbackastickling som blommar,
skruvmejsel och lite annat.




Ser ni all snön?

Vi håller på att greja i köket.
Pärlspont har kommit upp på en vägg.
I onsdags kväll beställde vi tapet på nätet.
Den finns att hämta på utlämningsstället idag.
Nättapet.
Beställer man strumpor på nätet så får man nätstrumpor.
(Gubbens skämt!)

Vill bara tillägga att boken är utläst.
Den är filmatiserad.
Den bara måste jag skaffa på DVD.

Tack för alla ni som orkar läsa min blogg och skriva så fina kommentarer.
Jag blir glad för varenda en.
Känns som att ha fått brevvänner.
Nätvänner, hihi.
I

16 kommentarer:

  1. Vackra blommor, jag är också svag för blommor, snart börjar det igen att man börja bära hem kass vis av dem. men bara man köper lite i gången så känns det inte som så mycket.
    Trevlig weekend!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Hahh ! Mye snø du liksom ?! Da skulle du vært her , svære hauger overalt og i natt og i dag har det snødd hele tiden... fysj ! Du så nydelige farger du har plukket ut , de er kjempenydelige ! Den lille hesten hadde passet fint sammen med min lille hest , men jeg tror nok din er enda finere ! God kveld til deg og gubben naturligvis. Klem klem

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig en trevlig
    helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Hihi skruvmejsel och lite annat! Du är la för goe! Fin pålle var det verkligen, passar perfekt där! Och fina blommor har du inhandlat. Hoppas tjälen släpper snart! Och far, ja, som sagt så borde han skriva ner alla sina fyndigheter! Jag är så glad för alla dina nätvänner du fått - jag gläds med dig fina mamma. Kramis!

    SvaraRadera
  5. Ja man får göra vad man kan med denna vår, härliga blommor!
    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Hej! Den lilla hästen är så himla söt och vilka fina blommor du har köpt!
    Just, jag glömde tar upp min blomlåda från källaren när jag hämtade sittdynorna till balkongen.
    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  7. Inte undra på att Du inte kunde gå förbi de vackra blommorna :-)
    Och den lilla hästen, är jättesöt ju.

    Haha, nätstrumpor...ja, den var bra :-)
    Undrar om man kan beställa tapetbård på nätet också någonstans...?
    Förr flängde jag ju runt i jeepen, men så är det inte nu sen jag blev ensam, och då är nätet himla bra att använda sej av.
    Jag målar rumsväggar. Har hållit på i några år med det nu ;*)

    Här faller det snöblandat från natthimlen.
    Hundarna och jag är så glada att vara inne i stugvärmen igen.

    Hoppas att Du får en fin helg, men vi ses kanske här i den i alla fall :-)

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  8. Å vad sugen jag blir på att köpa blommor och plantera imorgon kanske det kan hinnas med. Ha en härlig helg Nätvännen Karin

    SvaraRadera
  9. Härliga färger på dina blommor.
    Trist bara med all snön....................

    Tack själv för din mysiga blogg,
    ännu en "nätvän",
    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  10. Idag är du riktigt rolig, hördudu... :-) sån underfundig make du har dessutom. Mer sånt!
    Det känns inte i rätt tid det där med vårblommor... brrrr, men snön är väck i alla fall
    ha en fin fortsättning på helgen
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Ännu har jag inte köpt en enda pensé men snart så, och då vill jag gärna ha några ljuslila som dina. Den lilla hästen skulle jag också ha svårt att motstå, den är jätte söt!
    I morse mötte jag plogbilen! Ghhaa, jag vill inte ens nämna hur mycket blötsnö det var efter vägen...!
    Spännande att se vilken tapet det blev!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  12. Tittar in och önskar dig en skön start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  13. Så fine blomster du har kjøpt, skjønne farger, tenk så deilig å kunne plante ute om ikke altfor lenge :-)! snøen smelter her også, det har vekslet mellom regn, tåke, sol og vind idag. Snart kan jeg se deler av plenen min igjen, gleder meg. Så fin den lille trehesten er! Håper du får en deilig uke med mye vår i luften. Forresten...du spurte hva rumpetroll er, det er froskeyngel (frogs eggs, tadpoles). Klem Pam

    SvaraRadera
  14. Åhhh vad mysigt med nya blommor... förstår att du längtar efter att plantera dem :). Men nu snart så måste vi väl ändå säga att våren är här på riktigt?

    SvaraRadera
  15. Härlig tid vi går till mötes....fina färger på dina blommor.
    Tänk vad dom kommer att lysa upp i dina lådor. Snart blir det dax hos mig också att plantera ut i krukor..jag väntar på att få göra detta.
    Kramen

    SvaraRadera
  16. Så mycket fina bilder på vårblommor det var här. Själv har jag inte handlat en enda än.

    Kom på att jag ska ta skott av mina pelargoner också, för det har jag glömt bort.

    Visst är det kul att få kommentarer i bloggen och en del känns nästan som vänner efter ett tag, speciellt om de också har en blogg man kan läsa.

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!