måndag 16 februari 2015

Nu är det dags igen!


Nu är det dags igen!
Ja att plocka fram alla gamla femöringar från förra året!
Nu menar jag inte mynt och sedlar,
även om det är dags att släppa nya här i Sverige.
 Nej, jag tänker på er som vann kottar här i min blogg förra året.
 Nu har jag petat fram mina jag haft stående här över vintern.



 Det blev en hel del i år igen
så jag tänkte faktiskt erbjuda er att få ta del av dem.
Vill du vara med på en liten utlottning
så skriv det i en kommentar.
Jag har tre olika färger att lotta ut
så skriv gärna i kommentaren vilken du helst vill ha.

ROSA,  BLÅ och LJUS ROSA
är färgerna.
Ni som vill vara med men inte har någon blogg
kan ju inte längre kommentera anonymt.
Maila då istället på
vardagsgladje@gmail.com

Jag drar tre vinnare måndag den 23 februari.



Nu ska jag plantera mina små kottar och förbereda
några vinnarpaket.


23 kommentarer:

  1. Så kul en önsketävling, jisses vad fort 1 år går . . . .
    Jag älskar alla färger, om jag skulle ha turen på min sida denna gång så får bloggaren själv bestämma.
    Jag ser eran fina gamla järnspis, vi har en också men den står i tvättstugan.
    Den gör nytta då och då särskilt när vi blir strömlösa en längre tid, (vi minns Gudrun).
    Ditt förra inlägg tänker jag som så att: nog var det evighets många år sedan man hade en sådan kort klänning med underkjol, och dessa strumpor med ett 'livstycke' därtill.
    Tur att just det modet ändrade sig, mycket bättre med strumbyxor.
    Ja det var tider det, *fniss*

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande tävling. Jag skulle gärna vilja vara med. Rosa tycker jag är en fin färg. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna vara med på din tävling. Jag tycker mycket om rosa i alla nyanser. Kram ❤️

    SvaraRadera
  4. Jag måste köpa ny blomjord, så jag han plantera mina ochså. Den ljusrosa har jag inte, så jag är gärna med i utlottningen.
    Ha en riktig fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ja, så bra att du påminde mig! Du var ju så snäll och skickade till mig förra året och jag har försökt övervintra dom efter konstens alla regler. Ska plocka fram dom snart. Men jag är gärna med i en utlottning till, fast rosa då!
    Stor kram
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Gu´ vad snäll du är ! Jag vill verkligen vara med på utlottningen. Jag hade fina rosa förr i tiden. Undrar var de tog vägen egentligen. De är verkligen så fina.
    Den där tapeten överst är ju superläcker. Gammal ??
    Ha en bra vecka. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är från vårt kök på övervåningen, som hyrdes ut av förre ägaren. Vi använder rummet som hobbyrum och tapeten är från gammal förlaga.

      Radera
  7. Tänk så fort ett år har gått, kommer ihåg dina 5 öringar från förra året, ja detta året har gått väldigt fort, men med förhoppning att 2015 kommer att bli ett bra år. Snart så blommar det i din trädgård som är så vacker så det skall bli spännande att följa..kramkram//camilla

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med i din utlottning. Om jag har tur och vinner så vill jag helst ha rosa eller ljusrosa.
    Hoppas på tur :)
    Ha en fin kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. O, så spännande! Jag är gärna med på en utlottning :). Alla färger är vackra, så du får överraska mig om jag har turen att vinna. Hoppas du hade en fin Alla Hjärtans dag. Här har livet återvänt till det normala med arbete och det välkända "ekorrhjulet" så alla små saker som förgyller vardagen omfamnas med stor entusiasm.

    Ha en fortsatt fin vecka!
    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  10. Åh vad roligt att du fotat lite uppe i köket! Det var nästan det bästa med det här inlägget! Tänk vad spännande för alla bloggläsare som aldrig sett att få skymta detta.. alla dessa rum i detta vackra gamla hus ni bor i... ååhh... om de bara visste ;-) Och vad söta de små kottarna är! De ser nästan ut som små nötter och jag får en väldig lust att stoppa en i munnen och smaka! Jag är nog lite hungrig, kanske! Kramis!

    SvaraRadera
  11. Vad spännande det låter. Jag är gärna med i utlottningen. Blå eller rosa kan jag tänka mig tror jag.
    Ha en fin kväll

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  12. Jag vill gärna vara med på utlottningen. Färgen får du bestämma. Vilken härlig gammal spis du har. Går inte att trycka på välj profil under kommentera som...
    Min bloggadress http://anthilias.bloggplatsen.se
    gun

    SvaraRadera
  13. Det låter spännande med femöringar och kottar. Det är en blomma som jag aldrig har haft, så jag är gärna med i utlottningen. :-) Det är svårt att välja färg, men det spelar egentligen ingen större roll. Nu håller vi tummar och tassar...

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Nu blir jag nostalgisk av stora mått. Mamma Gertrud hade alltid femöringar i köksfönstret. Men sådana har jag aldrig haft någon personligen. Klart jag hoppas på tur att vinna! En ljusrosa femöring vore väl underbart att ha. Kan man köpa sådana i blomsterhandeln månntro? Har för mig att dom blommorna också kallades för uggla, eller var det en annan växt kanske?/Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. För flera år sedan köpte jag dem fullt blommande i blomsterhandeln, men jag har inte sett dem där på länge. Min första blev mums för en liten mus i diskbänkskåpet under vinterförvaringen. Sen fick jag tag i nya kottar på Tradera och där finns massor med olika sorter och färger. Och visst heter de Ugglemor också!

      Radera
  15. Så snäll du är som delar med dig! Kanske jag ska försöka mig på en ljusrosa eller en blå... om nu turen är med mig vill säga:)

    Ha en fin fettisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Klart jag vill vara med på utlottningen!! Spelar ingen roll vilken färg, de är lika söta allihop. Här går jag och väntar på att det ska bli mars och dags för omplantering av pelargoner och fuchsior. Ja inte kanske väntar direkt på själva arbetet, mer att få det gjort och bli av med alla jordpåsar...Sen är det väl ändå vår??
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig gammal järnspis, en riktig stor mysfaktor. Vill gärna vara med i utlottningen, tror inte jag nånsin haft en femöring. Gärna en blå ifall jag har turen på min sida.
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  18. Å jaa i dag skal jeg også finne frem kottarna å plante dem i jord , åh det blir så gøy ! Jeg. Holder også på å plante om pelargoniene mine nå , men de ser ikke så glade ut ! Fin dag til deg ! Klem

    SvaraRadera
  19. Åh va spännande med dom små kottarna. jag önskar så klart få vara med i utlottningen. rosa är vackert vilket även min dotter och son tycker.
    Längtar till våren då man kan börja fixa och dona i trädgården.
    Ha en fin dag.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  20. Ja, jag vill hemskt gärna vinna blåa kottar :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  21. Så kul med en utlottning! Har aldrig haft nån femöring så jag hoppas på tur för en ljusrosa.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!