lördag 21 februari 2015

Bilder på femöring!


I mitt förra inlägg utlovade jag en utlottning på femöring, ugglemor!
Men jag glömde att visa bilder på hur de ser ut
när de blommar som bäst.
Så här kommer lite bilder på en av den mest tacksamma
blomma som finns på min fönsterbräda sommartid.
Sen är det bara att glömma den, 
låta den vissna ner och gömma undan den tills
i mitten av februari.
Första bilden här visar jag den riktigt rosa varianten som jag har.


 Den ljusrosa varianten går lite åt det lila hållet.


Här är den blå varianten jag har.


Den är allt lite blåare i verkligheten.

Nu drar jag tre vinnare på måndag den 23 februari.
Så än finns det chans att vara med i utlottningen!

Skriv en kommentar och tala om vilken färg du helst vill ha om du vinner.
Har du ingen blogg så kan du maila mej på
 vardagsgladje@gmail.com

Trevlig helg alla ni som tittar in!

10 kommentarer:

  1. Å så vackra färger! Riktig blomsterprakt mitt i gråkalla vintern. :)
    Jag håller tummarna för att jag ska vinna i din utlottning.
    Tack för rar kommentar hos mig :)!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  2. Så skjønne blomster! Den siste fargen var spesielt vakker. Minner meg om sol og sommer og min fars tante Solveig. Hun hadde grønne fingre og vinduskarmene fulle av skjønne blomster :). God søndag, klem fra Pam

    SvaraRadera
  3. Såå fina blommor! Håller tummarna för att jag vinner! Ha en bra dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
  4. När jag tittar på dina bilder så upptäcker jag att jag har sett den här blomman tidigare, men det är väldigt länge sen. Undras om inte det var min farmor som hade en sån, kanske. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Jo det är allt en farmors/mormors-blomma. Den är ju så bra för den förökar sej och man får fler för varje år och är dessutom väldigt lättskött!

    SvaraRadera
  6. Så vacker femöringen är. Roligt att du gillade chokladtomaten. Håller med. Den är läcker. Jag köper mina tomatfröer från Tomatklubben som Åke Truedsson driver. Jag får katalog runt jul. Han har flera hundra sorter och det är inga hybrider. Jag ska beställa fröer i dagarna. Om du vill kan jag beställa en påse till dig kostar 20 kr.Hör av dig snart i så fall.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så vackra! Jag har ju fått njuta av dem du lottade ut förra våren, då några av kottarna hamnade hos min släkt! Det blev en fantastisk blomsterprakt av de fröna!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Okej !! Jag gör så och vi kan kvitta "grejerna" om det är ok för dig. Jag hör av mig när jag har fått påsen. Tapetsering på g idag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Nydelige bilder i flotte farger , av de aller koseligste blomstene ! Fin dag til deg ! Klem klem

    SvaraRadera
  10. Tack snälla du för brevet idag. Jätteglad !! Här ska planteras. Hoppas få min ordinarie dator inkopplad i helgen för rummet är klart och fint nu. Hörs snart igen.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!