torsdag 12 november 2015

En smak av jul!




Har du köpt satsumas eller clementiner
och blivit såå besviken?
Det har jag gjort åtskilliga gånger.
De har varit sura som citroner och inte alls vad man tänkt sig.
Man längtar ju så efter clementiner när advent närmar sig.

Den här hösten hade jag inte tänkt köpa några
innan de där av ett visst märke skulle dyka upp i affären.
Men när jag var på Coop och veckohandlade
fanns en liten skål med klyftor för provsmakning.
Det resulterade i att jag plockade till mej en rejäl påse.
En himla bra idè!



Som ni märkt så blev det ett inlägg idag.
Jag har tagit mej en välbehövlig paus från bloggandet.
Nu känner jag mej lite sugen på att skriva igen.
Kanske kommer det mera härinne framöver.
Jag älskar julen och den kommer kanske att inspirera mej
till att skriva och visa lite pyssel och bakning.

Jag har märkt att det är många som tittar in här varje dag
trots att det inte händer något här.
Det är många som tittar på mina tips och råd om blommor
och mina recept.
Så ni har kanske inte glömt mej helt.
Och kanske har jag hjälpt någon.
 
Nej nu ska jag inte trötta ut dej som tittat in.
Vill du skriva en liten hälsning
så blir jag jätteglad.
Jag har fortfarande kvar möjligheten att kommentera anonymt.

Ha en fin novemberhelg!
Bara två kvar tills vi får tända våra adventsljus! 


10 kommentarer:

  1. Hej, kul du ar tillbaka, jag har oxo en liten paus fran bloggen ar just nu i Polen, men har tittat in da och da hos bloggvanner.
    Clementiner ar karnfria men mandariner har massor utav dem, det blir ett evigt spottande.
    Jag marker aven har i Polen att julen narmar sig, jag ar inte direkt en van av julen nu for tiden,
    medfor bara en massa jobb, hi hi .....
    Har bakat pepparkakor till slakten, de har inte den traditionen med 'Lusse' och tillbehoren m.m.
    Ha de fint/Eva
    evas kvarnaro

    SvaraRadera
  2. Såklart vi inte glömt dig! Kul att du är tillbaka igen, i juletider finns det mycket att blogga om! Jag har köpt satsumas på Lidl två gånger efter varandra, 2 kg för 27 kr, superdupergoda båda gångerna. Jag äter mycket citrus och även mycket äpplen, frukten och grönsakerna på Lidl är verkligen bra och håller bra priser.

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härligt med citrusfrukter. Jag har också mumsat i mig satsumas, men jag längtar efter de där härliga saftiga apelsinerna. Just nu frossar vi i egna äpplen. Jag kan inte minnas att de varit så fina och maskfria som i år. Mums !!
    Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jippie! Jag kan tänka mig att många blev glada när de såg detta! Du vet redan att jag blir det. Särskilt nu när vi inte kan prata via Instagram som vi gjort förut, det saknar jag. Jag kom just att tänka på det här med clementiner för ett tag sedan och ser fram emot att äta. Jag ska handla idag så då ska jag se om jag får tag på några. Du har så fint fat till dina också. Kramis!!

    SvaraRadera
  5. Glad är bara förnamnet.... kul att du är tillbaka!
    Jag som inte har någon egen blogg har inte kunnat kommentera tidigare men har då skickat mail till dig istället vid några tillfällen, kanske minns du mig.
    Satsumas ska vara söta och lättskalade då är lyckan fullständig ! Härliga tider väntar nu med advent och alla helger framöver.
    Hoppas du får lust till mer bloggande när adventstiden närmar sig och ett och annat pyssel börjar inför julen
    Trevlig helg! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Så förvånad jag blev nu...vad roligt att se dig här igen :)

    Det där med pausbehovet, förstår jag.
    Bloggeriet är inte som det var en gång i tiden.
    Jag använder mest min lilla blogg till att skriva livsboksblad för att kunna blicka tillbaka och minnas...börjar bli lite dåligt med minnet nu ha ha ha :)


    Clementinerna är luriga, tycker jag.
    Ibland är de såå himla goda, och ibland...bläää...!

    Kramen
    Eva

    SvaraRadera
  7. Inte glömmer vi dig! Så roligt att du gör ett inlägg då och då, för det tror jag att du kommer fortsätta med. Har man en gång börjat blogga, så uppstår de där tillfällena när man står där och får lust att ta ett foto och skriva några rader! Och vi som följer dig blir ju så glada att se att allt är bra med dig!
    Jag som älskar julen och adventstiden har svårt att känna inspirationen i år, vilket oroar mig lite. Kanske är det alla dessa flyktingar som väller in över våra gränser (med så tragiska livsöden att det är svårt att hålla det ifrån sig) som påverkar mig. Bor man här nere vid sydkusten så blir man påmind hela tiden!
    Stor kram M.E

    SvaraRadera
  8. Ojj så koselig at du skrev litt igjen !!! Nå ble jeg kjempeglad !!!!! Jeg har også kjøpt noen mandariner , eller clementiner eller hva de nå heter , og de har vært ok , ikke mer enn det. Blir vel bedre fremover nå tenker jeg . Så fint fat du har de på , er det fantearbeid ? Da gleder jeg meg til neste innlegg ! Fin ny uke til deg ! Klem klem

    SvaraRadera
  9. Yippiehhhh... du er her igjen!!! :-)
    Jeg har vært innom din blog annenhver dag i håp om at du kommer tilbake, har savnet deg!!
    Har vært i Hamburg noen dager og går nå gjennom e-post og div. blogger. Gleden er stooooor over at jeg fant noe nytt her!!! Tusen takk at du begynner igjen å dele fotos og tanker! Gleder meg når det kommer litt fra deg igjen nå i advents og juletiden!! Og helst etterpå også??? ;-)
    Stor klem fra Annette/Tyskland

    SvaraRadera
  10. Så glad jag blev över din kommentar hos mig! Och ännu gladare när jag nu ser att du är tillbaka och gjort flera inlägg som jag nu har framför mig. Själv har jag haft en alltför tuff höst för att uppdatera bloggen så ofta jag velat, det har blivit glest med inlägg.
    Sååå roligt att du är tillbaka!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!