måndag 12 maj 2014

Regn och skräp


När naturen är som vackrast såg gubben min fullkomligt rött igår.
En röd traktor med en likaledes röd släpkärra efter körde på byvägen förbi vårt hus.
På kärran låg massor med rivningsvirke.
Han visste precis vart det där ekipaget skulle ta vägen.....


 Så idag innan allt det här regnet vräkte ner och gjorde den nysådda åkern bakom vårt hus
till rena rama lervällingen, gick vi vår promenad.
Och visst hade han rätt!


Jovisst, där ca 50 meter från vägen, fullt synligt, låg högen.
Bara så där dumpad.


Byggavfall, med massor med spik, ligger där vid den vackra björken.
Och granriset från den klippta häcken ligger väl grönt ett tag.
Men hur många år tar det inte innan brädor och allt skräp har ruttnat?
Hur tänker en del människor egentligen!?


16 kommentarer:

  1. Man blir ju helt förbannad när man ser sådant att folk inte tänker eller bryr sej överhuvudtaget, bara dumpar och slänger runt sej skräp.
    Ha en bra början på veckan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Så oförskämt! Hoppas ni polisanmälde det. Kram

    SvaraRadera
  3. Är det bonden som äger marken som gör så där? Kan ni i så fall inte prata med honom, om det är så måste han väl ha massor av mark att dumpa det på. Jag blir också sur på spikarna......Sen tror jag inte att Länsstyrelsen tycker om sånt här, hör med dom om markägaren är omöjlig. Här hade Länsstyrelsen en revision för en del år sedan och alla markägare, oavsett om det var dom själva eller andra som skräpat ner, blev ålagda att ta bort allt inom en viss tid.
    Tröttsamt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vore de inte bättre å elda upp allt kan ju inte va trevligt å se den där högen. Ja regnar gör det så nu kanske din byrå är färdig.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst skulle det vara enklare att elda upp skräpet!
      Nej, byrån är inte färdig, färgen blev inte alls som jag tänkt mej. Idag har jag varit och köpt färg av en annan typ, så nu hoppas jag den ska flyta ut och bli bra!

      Radera
  5. Ja det er svin altså som gjør sånt ! Det ville jeg til politiet , så han kan bli bøtelagt , for han fortjener straff ! Sånt gjør man bare ikke ! Nydelige bilder du har da ! God natta klem .

    SvaraRadera
  6. Men oj så himla dåligt av höglämnarna, hur kan folk bara göra så ? Man slutar aldrig att bli förvånad, Karin

    SvaraRadera
  7. Men! Ingen hjärna alls verkar han ha, mannen i den röda traktorn! Äger han marken och tycker han kan göra som han vill?? Kan ni inte prata med honom? Såklart det är känsligt men jag förmodar att de övriga 90 procenten i er by är på er sida? Eller?

    Här har också regnat men bara lite. Nu till helgen verkar det bli bättre och framförallt, varmare!
    Ha en skön regnfri tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Alltså fy faj säger jag!! Jag FATTAR INTE hur man kan göra så! Det är väl bondens mark? Vem var det som tippade det om det inte var bonden, en kompis till honom eller någon man kan rapportera, polisanmäla anonymt? Fy sjutton alltså. Idioter. Det finns något som heter soptipp och sortergård. Naturen är ingen soptipp. Men vackra bilder du visar i övrigt. Jaha, så de har sått på åker bakom huset i år, då blir det inga kossor där i år då. Vilka ska Julie då prata med, hihi. Kramis!

    SvaraRadera
  9. Fy så dåligt !!! Är inte denna person upplyst . Det finns ju återvinningsstationer överallt. Man blir förbannad !!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. ja, hur tänker en del, riktigt ledsamt, och varför inte använda rivningsvirket till att elda i pannan med? fast en del tycker kanske att det är för mycket jobb med att dra ut alla spikar först
    dålig stil i alla fall
    kramar

    SvaraRadera
  11. Vilka idioter det finns! Förra veckan gick jag på en stig ner till stranden och där hade någon dumpat en rejäl hög med skräp! Fyra gamla vinterdäck, burkar, glasflaskor och en hög med ståltråd!
    Hade jag träffat på den personen så hade jag nog gjort mig olycklig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  12. Ja, hur tänker de egentligen. Inte tänker de på alla djur som kan göra sig illa på spikarna eller att det skräpar ner naturen, för det är inte snyggt med avfall på det här viset.

    SvaraRadera
  13. Det är faktiskt straffbart att dumpa avfall i naturen. Kanske ska du överväga att polisanmäla....

    Kramen
    /Anette

    SvaraRadera
  14. Roligt att titta in hos dej, fast tråkigt att folk beter sej på detta sätt! Såg att du, liksom jag virkar av trasor. Kul!

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!