onsdag 9 januari 2013

I väntan på bättre tider

 
När vädret är så här grått och trist och man bara väntar på vår och
blommor och fågelsång, då tänkte jag pigga upp er med ett recept på 
min senast bakade kladdkaka.
Jag kommer inte ihåg var jag hittade receptet.
Jag har bakat den på två olika sätt. Ena gången med hallonen i smeten,
 andra gången med hallonen som tillbehör.

Smält 200 gr smör eller margarin i en kastrull
Rör ner 3 dl socker och 3 dl hallon (frysta går bra),
kan uteslutas och sparas till serveringen.
Tillsätt 1 dl kakao och 3 ägg, ett i taget.
Bland i 3 dl vetemjöl och 2 tsk vaniljsocker.
Häll smeten i smord bröad form.
Grädda i 175 grader i ca 25 minuter.
Servera med grädde och (ev. hallon).
Lycka till!

11 kommentarer:

  1. Mmmm den så deilig ut , den må jeg prøve å bake til helgen . Klem

    SvaraRadera
  2. Choklad är dejligt! Piggar verkligen upp. Den blev så fin med hjärtat på. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart, och helt klart efter min förmåga att göra nåt i köket... hihi.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Men oh så gott det låter och vad fin den blev, Nu ska jag leta reda på min kakform, har också ett hjärta. ♥ Vilken mysig blogg. Nu tänker jag läsa vidare.. vi ses igen. Kram Jaja ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken hög och fin kladdkaka! Tänk så många receptvarianter det finns på denna favoritkaka!

    Ha en fin dag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Låter gott...låna receptet

    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Nam nam, finns det egentligen något härligare till en god kopp kaffe än en härlig kladdkaka? Nu fick jag väldans lust på det, här i Norge ser man inte så mycket av denna läckerhet.... Ha en fin torsdag! Kram

    SvaraRadera
  8. Nu blev min matte väldigt sugen, men hon har bestämt sig för att januari ska vara en sockerfri månad så midjemått återgår till vad det ska vara. Men hon sparar receptet för hon älskar hallon och choklad.
    Puss från Melody

    SvaraRadera
  9. Mmmmm underbart med gott till fikat. Fint med ditt lilla ♥ på också.

    Gör dig nu en riktigt go helg, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  10. Så gott!! Hallon är underbart gott till kladdkaka!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!