lördag 1 september 2012

September

Bild: Kerstin Frykstrand

Idag har jag fått byta min månadstavla. Till september. Oundvikligt går vi mot höst och kalla vindar.
Jag är ett sommarbarn, född mitt i sommaren när hässjorna stod på åkrarna och det luktade av nyslaget hö i sommarkvällarna. Kanske är det därför som jag känner så starkt för varma sommardagar. Jag vill inte att det ska bli höst.
Jag har inte haft lust till någonting idag. Det enda vettiga jag har gjort idag är matlagning som inkluderade en äppelkaka, gjord på några små ynkliga äpplen som  jag plockat i vår trädgård.
Vädret har varit småblåsigt, mulet men faktiskt inget regn.
Funderar på att hitta på något som kan muntra upp mej, men ser att det strax är kväll och mörkret kommer tidigare för varje dag. Det blir nog bara en vovvepromenad....

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det konstigt att det redan är september. Den är så fin den bilden! Det låter som om vi haft bättre tur med vädret idag; ca 19 grader, soligt och lite kvarglömd sommarkänsla. Faktiskt. Men din äppelkaka lät inte dum - tänkte på dig när en på jobbet bjöd på det i veckan. Massor med kramar från lilla mig!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du känner så om ljuva september.
    Kanske för att jag är född i september just, men för mig är det den allra bästa tiden nu. Jag får sån otrolig kreativ känsla. Det är nu jag sätter igång stick-projekt, städar garderober och sånt, du vet. Våren, då går jag bara omkring och vet inte vad,,, och sommaren, ja jag gillar knappt värmen och solen... ja det är väl nåt fel på mig kanske ;-)
    Tänd ett gott doftljus (rekommenderar ICAs ljusblå ljus) och tänk på att allt går över...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!