torsdag 9 januari 2014

Som vanligt...igen

 
Nu är det som vanligt igen.
 Vardagarna är tillbaka.
Kommentarerna är tillbaka till vanlig nivå
och jag blev väckt tidigt som vanligt  av Julie och kunde inte somna om..
 
Tomtarna är tillbaka.
Ja tillbakaplockade i den gamla träkistan,
som vi har som soffbord i "gröna rummet".
Till och med vädret ska bli som vanligt.
Vintern ska komma hit till södra Sverige  som vanligt
med snökanoner här på ostkusten.
 
Igår var vi och veckohandlade som vanligt.
I den lilla staden vid havet, närmare bestämt Västervik.
Jag hade ett apoteksärende att uträtta.
Det blev som vanligt.
 Som det var för några år sedan när det nya apoteket öppnade.
Då var det inga köer.
Det var det inte igår heller, tur för mej.

Gubben och Julie tog en liten promenad under tiden.
När jag kom tillbaks visade han mej cyklarna som ligger i vattnet vid Fiskaretorget.
Och alla ölburkar. Hundratals.
De ligger där på botten som vanligt.

Som vanligt var en av veckans rabattvaror slut.
 
 För ovanlighetens skull köpte jag mej en bukett tulpaner... 
Egentligen gillar jag bäst när det är som vanligt.
Om ni orkade läsa det här kanske ovanliga inlägget
så ska jag bjuda på smörgåstårta nästa gång ni tittar in här!



16 kommentarer:

  1. Härliga tokmamma! men visst är det väl ändå bäst när det är som vanlígt! Eller i alla fall är det lugnast då... inte som för en annan nu för tiden. Men det tar vi en annan gång. Roligt inlägg, vill nästan att du fotar de där cyklarna någon gång, låter spännande. Som en cykelkyrkogård. Kramis!

    SvaraRadera
  2. Smørgåsterte ja , det venter jeg på ! Ja alt er som vanlig her også , absolutt alt ! Vi skal få snø i helgen vi også . I morges var det is på bilvinduene og det skal bli kaldere . Likte bedre som det var i går ... 8 varmegrader ! Har tenkt en del på det der med de manglende kommentarene , hvorfor kan de ikke bare skrive hei ???!!! Hmmm. Ha en fin dag og kos deg med Tulipanene ! Klem

    SvaraRadera
  3. Hahaha, måste skratta! Vilken fin "knorr" du fick till där på slutet av inlägget. Kul att få hänga med på din helt vanliga vardags-dag :o) Smörgåstårta låter helt förträffligt. Det ser jag fram emot :o)

    Ha en helt underbar.......,vanlig eller ovanlig,...... DAG!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  4. Snart är jag också tillbaka till det vanliga vardagslivet ( fastnade i ett nytt blogginlägg förstås ) och då är jag nog värd en bit smörgåstårta. Ha ha !!!! Vi bor ju faktiskt inte så långt ifrån varandra förstår jag nu. Måste ta tag i alla dukar och gardiner först.Tulpaner det längtar jag efter. Det tillhör ju också vanligheter framöver. Tänk om man skulle tipsa mannen om det . Han brukar slå en pling innan han är på hemväg.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Haha, jag gillar när det är som vanligt!! Också smörgåstårta gillar jag. Synd att du bor alltför långt bort!

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kramar (som vanligt) från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Det är väl ändå som bäst när allt är precis som vanligt!
    Finns inget man längtar så mycket efter som vardagar när allt ställs på ända.....................

    Önskar dig en fin och alldeles vanlig torsdag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Ja, människan är ett vanedjur och trivs bäst då det är som vanligt :)
    Hälsn Tova från Finland

    SvaraRadera
  8. Jag väntar på din smörgåstårta, för att se om jag får några nya tips.
    Tänkte själv fixa en när det blir födelsedagskalas här i huset nästa vecka, så jag väntar på din först.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  9. Här kommer en helt vanlig kommentar från mig :) såklart att du skulle ha fina tulpaner idag. Smörgåstårta gjorde jag också för några dagar sedan ska bli kul att se om de är lika när jag kikar in till dig nästa gång. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  10. Bäst när allt är som vanligt ;)
    Men för mig är det vanligt att köpa tulpaner nu och en tid framåt, jag skrev just om tulpaner i dagens inlägg :)
    Vacker bukett.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Här kommer det som vanligt en kommentar från oss! Några tulpaner har det inte blivit här ännu, men den där stora amaryllislöken som jag köpte tidigt i våras har nu äntligen fått en knopp!
    Ser fram emot receptet på din smörgåstårta!
    Kram M.E och som vanligt en puss från Melody!

    SvaraRadera
  12. :) jag orkade :) jo, nu börjar allt bli som vanligt igen, fast julgranen min, den står fortfarande kvar :)
    kramar

    SvaraRadera
  13. Ibland, är det som allra bäst när det bara är som vanligt.
    Här, har vi i alla fall fått snö, och is, så liiite annorlunda är det allt :)

    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  14. Skönt när allt är som vanligt igen. När man arbetade längtade man till långa helger, men nu längtar man till vardagen. Och köpa tulpaner måste man, det är en föraning om våren.

    SvaraRadera
  15. Gillar när det är som vanligt
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  16. Tycker också att det är skönt när allt är som vanligt igen. Imorgon plockar jag ner gardiner och adventsljusstakar och sen ska jag också köpa mig lite tulpaner. Det är en av mina absoluta favoritblommor. Låter smaskens med smörgåstårta :-)

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!