måndag 30 december 2013

Tillbaka till verkligheten och GOTT NYTT ÅR!

 Idag lyser solen obarmhärtigt in i vårt kök.
 På far vid frukostbordet så jag fick fälla den gamla träpersiennen
och i sista stund rädda min blommande amaryllis i zinkhinken.
Den lyser på allt ludd på golvet
så nu är snabeldraken i full fart och dansar
 med gubben över alla nedluddade golv.
Trasmattorna hänger ute i solen och väntar på att jag ska komma och ge dem en omgång
för allt vad mina armar orkar.
Helgen har blivit vardag och huset har tömts på julbesöket. 
I morgon firar de flesta nyårsafton. Inte vi. Inte så värst mycket i alla fall.
Bara med en obligatorisk räkpaj
och en hembakad schwartswaldtårta.
Men det duger till oss.

GOTT NYTT ÅR!!!!

P.S. Amaryllisen på bilden är inte den jag räddade!

16 kommentarer:

  1. Superfin amaryllis gillar verkligen dom . Låter som en riktig mumsig nyårs middag hos er ha det bra och gott nytt år, kram Karin

    SvaraRadera
  2. Även här var solen skinit lite idag och det var underbart! Vi har gjort stan idag och handlat lite för våra julklappspengar och så lite födelsedagspresent till nya årets förste firare! Så nu är vi nöjda och ser fram emot lite mys i soffan. Kramis! PS kan se den dansande faren med snaneldraken framför mig!

    SvaraRadera
  3. Låter gott det där med Räkpaj och schwartswaldstårta!!
    Ha ett Gott Nytt År!!

    SvaraRadera
  4. Jättevacker amaryllis! Vi firar inte nyårsafton särskilt mycket heller, vi har en hel del skjutglada grannar så det lär smälla alldeles för mycket härute imorgon! Räkpaj och schwarzwaldtårta låter riktigt läckert!
    Gott Nytt År!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för din rara kommentar om lilla Selma!
    Räkpaj låter som bra nyårsaftonsmat tycker jag, för att inte tala tårtan , min favorit tårta!😊
    Önskar dig ett Gott Nytt År
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Hej Hej! :)

    Gott Nytt År till dig och familjen! Vi ses 2014 igen! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart väder den här dagen bjudit på! Till min glädje såg jag att jag har en
    solig balkong, så stolarna som förra ägaren lämnade kvar åkte in i duschen och
    blev skurade! Nu hoppas jag på en ny solig dag med en fika på balkongen!
    Vilken vacker amaryllis du har, hoppas mina blommar när jag kommer hem till Skåne,
    de var ovanligt sega i år.
    Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!
    kramisar M.E

    SvaraRadera
  8. Solen, den har man inte sett på länge.
    Schwarzwaldstårta hemlagad eller köpt.?
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  9. Jag minns att du förra året skrev om din tårta du alltid brukar göra!

    Gott Nytt År till dig också!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. här blir det heller inte så mycket firande mer än att vi ska ha en fin kväll tillsammans
    GOTT NYTT ÅR till dig och de dina
    kramar

    SvaraRadera
  11. Vi skal heller ikke feire så mye , vi drar antagelig på hytta på fjellet . Synes at det høres koselig ut hos dere jeg. Hehh jeg måtte le og lese for Jan , det med snabeldrageren som danser over gulvene med far sjøl ! Godt nytt år til deg og dine ! Klem klem

    SvaraRadera
  12. Önskar dig ett Gott nytt år!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Å jösses va gott! Det låter som en fin nyårssupé ändå. Här är "lugna puckar". Nyår har liksom falnat för länge sen. Som vilken dag som helst, men lite mer smällande... Fast vi åt fläskfilé och jag har en god glass i frysen till kvällen. Men annars så... ännu ett år... Ha ett gott!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  14. Solen är välkommen men det där att den avslöjar så mycket, ajaj.....vet precis hur jag känner för det.
    Gott Nytt År!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Sv: det var en del smällande och mina två blev riktigt rädda, stackars dem
    GOD FORTSÄTTNING på 2014
    kramar

    SvaraRadera
  16. Härligt med sol! Och härligt vacker amaryllis!
    GOTT NYTT ÅT! :o)
    Och god fortsättning!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!