torsdag 11 juli 2013

Paket, tårtor mm

Först vill jag tacka för alla Grattis-kommentarer.
Jag är alldeles överväldigad!
Därför tänkte jag visa lite av sakerna, som fanns i paketen.



Den här söta lilla mjuka ugglan Inghild
har min dotter med bloggen Fina mjuka djur tillverkat.
Klicka på den markerade texten så kommer du direkt dit.
Hon tillverkar på beställning och du kan få ditt djur tillverkat efter dina egna
önskemål vad gäller färg på de olika tygerna..
Djuren är mycket uppskattade som gåva till nyfödda.
 Det roliga med Inghild var att Fina kommit över smultrontyget.
Jag hade nämligen sådant tyg till förkläde och grytlappar
 i vår sommarstuga för åtskilliga år sedan.


I ett annat paket fanns den här boken
"Sött från förr" som Therésia Erneborg nyligen gett ut.
Hon har bloggen söta saker
Jag fick äran att hjälpa henne med att korrekturbaka.
Det skojiga var att en av tårtorna som stod på mitt bord
var just denna Pavlovatårta som jag hjälpte henne med.

Dessutom har jag jobbat på samma klinik som hennes mamma,
som råkar vara tandhygienist.

 

8 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott, så fina presenter OCH så himla super~duper~fina tårtor!

    Ha en fortsatt härlig vecka,

    Lydia

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott, skäms på mej som inte hälsat på.
    Härliga tårtor i tidigare inlägg, liksom den på bokomslaget.

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  3. Så fint hon sitter där på kökssoffan, lilla Inghild! :-) Jättefina foton du tagit på dina presenter och mysigt skrivet. Pussåkram!

    SvaraRadera
  4. Ja se där, det var ju jättefina saker. Fina... ja hon är ju för söt med sina små djur... vilka namn hon har på dom...
    Ingen födsel inom synhåll här i släkten (vad jag vet...) men blir det så vet jag precis vad som ska komma i paket på dopet...
    Tänk att du har bakat åt henne. Wow... säkert ur-gott...
    kram elsamarianne (som har det varmt här uppe på berget)

    SvaraRadera
  5. Så fina saker du fick..nu har ag lagt ut bild på kottarna på min blogg
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Trevligt med fina presenter.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  7. Vilka fina presenter du fick.

    Spännande att ha varit med på ett hörn till en bok.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina presenter! Den där boken ska jag nog presenta mig själv! Hade gärna varit med
    och provsmakat vid bakningen!
    Ha det gott i denna ljuva sommartid!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!