onsdag 17 juli 2013

Lapptäcke i sommarvärmen!


Så här såg dotterns  blå soffa ut ett tag.
 Med det sydda lapptäcket i rosa nyanser över sig.
Jag hade "pippi" på att sy lapptäcken för sådär 15 år sedan.
Kolla in på Tant Gröns Lilla Bod !

Jag fick henne tydligen att bli ännu mer inspirerad av att sy med lappar.
De här överkasten har jag fodrat med fibervadd
och enfärgat bakstycke.





Det här sista gjorde jag till vår dubbelsäng.
Tyvärr så ligger det bara i en garderob numera.
Får se om det kommer fram någon gång igen.
Jag har en massa tyger som bara ligger undanstoppade.
En dag kanske det blir något nytt av dem.

8 kommentarer:

  1. Snyggt! Minns när ni hade det överkastet på er säng. Och mitt fina rosa finns ju kvar, väl förpackat för tillfället. Den dagen vi har hus kommer det garanterat fram igen, det måste det. Men du, nu ska jag vara hemsk och säga att det måste snarare vara 25 år sedan än 15... jag räknade bakåt.. hihih kramis!

    SvaraRadera
  2. Bara såå fint med lapptäcken.
    Orkar inte sy något själv, så jag har köpt mej ett för inte så länge sen,
    på Rusta :)

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Fina lapptäcken! Dom är ju fina konstverk!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Älskar lapptäcken! Jag har sytt några små och jag har samlat på tyger till flera,
    men det blir inte av att sätta igång. Men nog är det synd att du har ditt stora
    liggande i en garderob!
    Nu är vi tillbaka i Skåne, men det känns som en del av mitt hjärta är kvar upp i
    Småland. Det är ju bara så vackert uppe hos er!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  5. Såå fina och vilket jobb som ligger bakom!
    Javisst, sy fler täcken det kan nog aldrig bli för många, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Jättefina och jag har alltid beundrat dom som kan sy lapptäcksteknik. Jag vet att jag skulle få det fel, jag kan inte mäta riktigt, det blir alltid en liten förskjutning och då slutar det med 10 cm i andra ändan, det har jag förstått. Dom ligger nog till sig bra och så en dag plockar man fram dom igen och då får dom sin renässans.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Sikkert veldig moro å kombinere masse forskjellige farger sammen , men jeg er redd tolmodigheten fort hadde tatt slutt. God kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera
  8. Så fina lapptäcken och det rosa haqr så fina färger. Här är en till som haft pippi på lapptäcken av alla de slag. Jag vet att det ligger några på vinden...och även många tyger som väntar på sömmerskan. Kanske en dag...
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!