torsdag 14 mars 2013

Är det änglarna som bestämmer vädret?

Eller är det änglarna som bestämmer vädret
sa min gubbe i morse när jag hade hört väderprognosen.
Ja, man kan ju undra.

Så här såg det ut i går morse när jag drog upp rullgardinen.
Det snöade hela dagen igår.
Och idag väcktes jag av skramlet från snöplogen,
som körde  på vägen till badplatsen.


Men idag skiner solen och gör så att det droppar från fönsterblecken.
 Den skiner så fint på mina primulor.

Den skiner även på mina nysådda Tagetes (Vanilla F 1).
Det är första gången som jag sår dem,
därför väntar jag med spänning på hur de ska bli.



8 kommentarer:

  1. Åh ja vad härligt solen skiner idag! Men inte kan man tro att det är 14 mars - jag hade snarae gissat på 14 januari om jag inte visste bättre.. Jaja. Någon gång blir det väl vår får vi hoppas. Vackra primulor, som små solar! kramis!

    SvaraRadera
  2. Visst känns det verkligen trist att det snöar igen... det kan väl ta slut nån gång? Här har nästan all snö gått bort igen, för solen värmer faktiskt gott.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Just nu är det nog motsatsen till änglar som gör vädret....burr, men fin bild fick du!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ja lite märkligt känns det allt just nu!
    De har jag också sått flera gånger, de blir så fina, väl värda att så själv:)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Ja det været kan man ikke skjønne noe av, vi hadde 13 kuldegrader i natt , men i sola i dag åhh så deilig og varmt ! Til lørdag og til uken er det meldt snø her, fysj er det du som sender det over hit ? Nei tror nok ikke det, hehe. Nå er jeg så lei snø, is og kulde , jeg vil ha vår nå ! Gule Primula er så vårlig og fint , så varm farge . God kveld til deg ! Klem

    SvaraRadera
  6. Hej! Ja, det kom lite ny snö, inte roligt! Men som tur har solen varit framme och man kunde ta en lång promenad idag eller igår...märkte inte att klockan är så mycket! Välkommen som följare hos mig! Vad roligt!
    Har en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Kanske är det änglarna som skakar sina duntäcken där ovan...?

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Vilka fina soliga primulor! Jättefina!

    Hoppas ni får en fin helg! (och utan mera snö) :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!