onsdag 20 februari 2013

Lyckoklövern blommar redan

Kommer ni ihåg att jag fick vårkänslor för ett tag sedan
och planterade små rotknölar av  vit lyckoklöver?
Nu blommar den så här fint.
För några dagar sedan fick jag ett litet paket på posten.
Det var Jaja med bloggen www.jajaspyssel.blogspot.se
som skickade mej den fina skyddsängeln.
Som tack för att hon fick lyckoklöver av mej.
Hon har mycket bättre bild på sin blogg.

Nu har ett par dagars snöande äntligen slutat.
Men vinden viner fortfarande och gör drivor av snön.
Jag eldar för fullt i kakelugnarna, men det känns ändå
 som om nordostvinden från havet
kryper in i huset.
Jag hörde i alla fall att det fanns
hopp om plusgrader i nästa vecka.
Jag hoppas på det
och om alla inblandade är friska då
så blir det två födelsedagskalas
på samma dag hos tjocka släkten.
Vi får se som Nalle Puh sa.

8 kommentarer:

  1. Åh det är ju alldeles alldeles underbart. Än finns det hopp om grönska och liv! Så himla söt lyckoklöver. En sån borde alla ha! Och skyddsängeln är ju bara så söt. Och tanken bakom gillar jag. Att blogga är att finna nya vänner och byta saker med varann. Härligt! Nätkärlek! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så vårigt det ser ut, precis vad man behöver nu när allt är intäckt med snö!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Oh, va fint dina klöver blommar♥ Hmmm... hos mig syns inte nått..inte nått grönt, inte nån blomma, inget. MEN MEN... vi får vänta lite ..snart kanske dom tittar fram. Eller så blev dom skrämda på vägen,,i påsen,,hos posten. hahaha. Så glad jag blir att du tycker om ängeln jag gjorde till dig. Vi ses snart igen.. din vän Jaja♥

    SvaraRadera
  4. Man får verkligen vårkänslor när man ser på lyckoklövern.
    Hittade till din blogg via Snäckskalsdalens blogg.
    En ljuvlig blogg med många vackra bilder.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Ååh, lyckoklöver, så söt! En riktig mormorskrukväxt. Jag måste ut och leta, dom är ju så söta!
    Vilken fin berlock!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin berlock! Roligt att kunna byta så. Och dina lyckoklöver är jättefina, ja alla dina växter mår bra hos dig...
    Nu hoppas vi att värmen kommer. Solen kikar in här på kontoret och det blir lite varmt på armen... Mer sånt, tack!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Vilken fin skyddsängel!
    Önskar att jag kunde ha lyckoklöver, men katterna äter upp det på en gång. De är så söta.

    SvaraRadera
  8. Oj vad dina lyckoklövrar har vuxit, våren har tjuvstartat hos dig. Lyckoängel kan man aldrig få för många av, väldigt fin är den.
    kram och ta hand om dig
    Camilla

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!