söndag 7 oktober 2012

Dahlior

Idag har det åter varit en härlig solig höstdag.
Mina vissna perenner skrek efter att bli ompysslade.
Så med sekatören i högsta hugg begav jag mig ut i trädgården.
Några regndroppar kom från ett stort grått moln, men det avskräckte mig inte. Snart lyste solen igen.
Mina dahlior måste jag snart gräva upp innan frosten kommer.
Var tvungen att ta med dom sista vackra blommorna och föreviga dom på bloggen.
Med mig in fick jag också flera klasar druvor.



 Har ni förresten sett till några snöpinnar än där ni bor?
Här brukar dom komma upp i slutet av augusti.
Än så länge har vi inte sett några.
Hoppas vi slipper snön.




.

3 kommentarer:

  1. Så fina dahlior! Och så har jag återigen njutit av din kärleksörtskrans, den är så otroligt fin! Har planer om en kransdag imorgon. Såg en ljungkrans i en butik igår och då tänkte jag att en SÅDAN vill jag också göra! Kanske borde pröva en med kärleksört också? Vi får se... Ha en fin avslutning på helgen! Kramis

    SvaraRadera
  2. ÅÅhh vad fina! Och vilka ljuvliga foton! Hihi snöpinnar har vi inga sett tack och lov. Vad skönt att ni sluppit dem än så länge, det är ju fantastiskt! Kram på dig mysmamma!

    SvaraRadera
  3. Vi har snöpinnarna uppe sen en tid tillbaka. Bara att vänta snö när som helst nu men jag hoppas det dröjer. Dahlia är en av mina favoritblommor.

    Ha det gott! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!