måndag 30 mars 2015

Den där tapeten och tack alla ni!


Det har blivit avbrott på jobbet med tapetseringen
i vårt gröna rum.
Dels på grund av att vi fick ta farväl av vår lilla vovve
och dels för vi firat ett par födelsedagar i familjen.
Men så här börjar det se ut.


Ett nytt blad på min palm hann spricka ut.
Här ser ni lite detaljer på tapeten.
Jag är så nöjd med den.
Nu hoppas jag på några soliga dagar
för tapetseraren har svårt med synen om inte ljuset är bra.


Intill kakelugnen står ett gammalt eldställ.
Jag ser att ett modernt grillspett smugit sig in där....


Såhär utsmyckade är inte dagens eldställ.
Vi har försökt få tag i fler gamla men inte lyckats.
Vi har ju några kakelugnar att placera dem vid.


Dock har jag hittat en ask med gamla braständstickor.
De står där mest för syns skull.
För visst är det synd att använda upp dem 
och en modern braständare är ju mycket enklare att tända med.
Den har jag plockat bort inför fotograferingen.....

Jag vill tacka er alla för de fina kommentarerna om vår Julie.
Saknaden är stor.
Ljudet av hennes tassar.
Och så det lät om henne när hon drack vatten!
Hennes förnöjda ljud när hon med rumpan i vädret
gnodde nosen mot mattan.
Eller hennes promenader runt, runt i huset
 med ett älskat mjukisdjur i munnen.
 Nu får vi leva på alla minnen....


14 kommentarer:

  1. Tapeten är helt underbar! Den väcker mitt "vill ha begär"!
    Vi har ett liknande ställ, men jag trodde det var ett paraplyställ så det står i hallen och
    med idag blöta paraplyer.
    Stor kram M.E

    SvaraRadera
  2. Som man alltid säger: livet går vidare, men ack vilken saknad.Ni har många fina minnen med Julie.
    Den tapeten gillar jag, den passar säkert mycket bra in i eran miljö eftersom huset då är gammalt.
    Radiogrammofonen liknar den som jag hade i mitt barndomshem, min syster fick den och nu är det äldsta sonen som har den i sitt hem.
    Vilken söt liten 'sotarepojke', passar oxå där den står.

    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Den tapeten "sitter som en smäck"! För står att du är nöjd, den är perfekt i ert gamla hus!
    Ja, tur att man har många fina minnen av sina vovvar...

    Ha nu en fin påskhelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Åh, har lilla Julie fått somna in. Hon har säkert träffat vår "Knutte" där uppe i regnbågslandet nu. Tänk det är över 2 månader sen vi tog bort honom och fortfarande är det så många saker som man blir påmind om, på olika sätt..
    Din tapet är helt underbar tycker jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Vilken helt ljuvlig tapet. Passar perfekt där intill kakelugnen . Och så roligt med det gamla eldstället och tändsticksasken. Det är de "små små" detaljerna som gör´et. Alltså . . . helt i samma stil som min.Ha en fin påskvecka och en GLAD PÅSK önskar Eva

    SvaraRadera
  6. Ojj så nydelig tapet , liksom litt gammeldags og fin ! Det blir flott da !!! Det gammle peissettet er kjempefint , jeg har aldri sett maken noe sted ! Jeg har også noen sånne ting som bare skal sees på og ikke brukes ... Jan skjønner ikke det der . Savnet er nok stort tenker jeg , etter vesle godklumpen , det skjønner jeg godt . God påske til dere to ! Klem klem

    SvaraRadera
  7. Förstår din sorg.
    Vi tvingades avliva vår hund och det kändes i hjärtat!
    Men du får minnas henne och sörja en fin vän.


    Din tapet gillar jag verkligen, så vacker och det där eldstället var ju något alldeles extra.

    Kram min vän,
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Ja, är det inte märkligt, man hör dom med jämna mellanrum.......tassarna och det speciella ljudet om dom ville nåt, jag känner det tydligt när du skriver det.
    Vilka otroliga tapeter! På den tiden jag hade tapeter var det sådana som gällde, jag älskar engelska hus med alldeles för mycket blommor överallt, men framför allt dom här fantastiska tapeterna! Nu fick jag nästan lust att börja tapetsera igen! Jättefint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Usch, det var tråkigt att läsa om din vovve! Saknaden efter en älskad kompis är tung att bära.

    Tapeten blir jättesnygg :)!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  10. Din tapet är jätte fin och även eldstället.
    Att missa ett älskat djur är alltid svårt.
    Saknaden är så jobbig.
    gun

    SvaraRadera
  11. Men vilken härlig tapet! Måste verkligen skapa karaktär åt rummet!
    För mig är det också nödvändigt att måla och tapetsera i dagsljus. Har ett opererat öga som påverkar när ljuset är dåligt. Därför är det perfekt nu med längre och ljusare dagar :)
    Ha det så bra!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Ja den är alldeles, alldeles underbar. Och tänk att jag missat att du gjort ett nytt fint blogginlägg, jag tror bestämt att jag haft alldeles för mycket att göra de senaste dagarna eftersom jag lyckats missa detta. Jag kan tänka mig att du hör de där ljuden från Julie... hon lät som en hel häst eller kossa eller jag vet inte vad när hon drack vatten! Och hur hon brukade knorra runt när du och jag pratade i telefon.. jag tänker på stackars Flipper som är ensam nu... stor kram till dig, mamma!

    SvaraRadera
  13. Riktigt härlig tapet, romantisk och grönskande. Passar så bra.
    Så tråkigt att höra att ni inte har Julie längre. Svårt att mista en vän.
    Styrkekram
    Anette

    SvaraRadera
  14. Jag som tyckte så mycket om tapeten när jag såg den, ändå glömde jag lämna en kommentar, eller det kanske berodde på just det! Den är så underbar och jag kikade in för att se den om igen.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Kul om du vill lämna ett litet spår när du har tittat in! Jag blir så glad för varje kommentar.. Nu får även du som inte har någon egen blogg möjlighet att kommentera. Hur länge beror på vad som händer. Men tag chansen och skriv en liten hälsning nu. Alla gulliga kommentarer mottages tacksamt!